کلیپ های مذهبی در روابط عمومی

چند روز پیش یکی از دوستانی که به واسطه تهیه فیلم و کارگردانی بعضی از برنامه های روابط عمومی با ایشان در ارتباط هستم، در روابط عمومی سازمان بودند. صحبت بود از اینکه چرا روابط عمومی ها با استودیوهای شخصی کار نمی کنند و گله گذاری و … .
خدمت این دوست عزیز عرض کردم فرصت های خیلی زیادی در روابط عمومی هاست که متاسفانه نه روابط عمومی ها سعی دارند این موارد را به بخش خصوصی سفارش دهند، نه بخش خصوصی برای این نیازها فکر و سیاستی دارد.
به طور مثال “فیلم های مذهبی” به طور متوسط هر ساله بیش از ۴۰ مناسبت مذهبی در تقویم رسمی وجود دارد که روابط عمومی ها هم به فراخور برنامه هایی که در این مناسبت ها برگزار می کنند، نیاز به فیلم های کوتاهی دارند که با این مناسبت ها مرتبط باشد، شهادت ها، ولادت ها، اعیاد و … همه دست مایه هایی هستند برای ساخت فیلم هایی کوتاه در حد ۷ تا ۱۰ دقیقه.
ساخت این دست فیلم ها با توجه به آرشیو استودیوهای خصوصی کار زیاد سختی نیست، تلفیق تصاویر مذهبی، ادعیه، با مداحی، تواشیح و موسیقی های مذهبی
هنوز هم شکاف بین روابط عمومی و بخش خصوصی به دلیل عدم معرفی صحیح نیازها یا عدم شناخت نیازهای روابط عمومی کماکان وجود دارد.

نویسنده:

تاریخ:

نوشتهٔ بعدی
مسئول فرهنگ سازی استفاده از فناوری های نوین کیست؟
نوشتهٔ پیشین
جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های دولتی استان تهران برگزار شد

نوشته‌های مرتبط

۳ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • البته این تنها مشکل روابط عمومی در ارتباط با بخش خصوصی نیست و این شکاف به سادگی پر نخواهد شد تا روزی که دولتیان به بخش خصوصی در اینگونه موارد گاه با نگاه تحقیر گاه از سر رقابت و گاه با پیش داوری و عدم اعتماد بر خورد میکنند این تغییرات نیاز به یک تحول فرهنگی عمیق در سطح سازمانها دارد ولی با این نکته هم موافقم که بخش خصوصی هم برای رسیدن به جایگاه واقعی خود از حد گله کردن تلاش دیگری انجام نمی​دهند حق گرفتنی است به هر حال بخش خصوصی این را به عنوان یک حق برای خود باید پیگیری نماید

    پاسخ
  • محمد رضا هدایتی
    14 مرداد 1389 8:33 ق.ظ

    با سلام
    برای اجرایی شدن ایده کلیپ های مذهبی می توان مسابقه و فراخوان گذاشت .فکر می کنم هزینه کمتری داشته باشد.
    ساخت انیمیشن های ۳۰ ثانیه ای اطلاع رسانی وانتشار آن از طریق سیستم بلوتوس در ورودی های سازمان هم می تواند در این زمینه کار جالبی از آب در میآید .

    پاسخ
  • با فراخوان، کار خیلی پیچیده و بزرگ می شه، فکر می کنم مجموعه هایی که سابقه همکاری با سیما رو دارند و چنین برنامه هایی تهیه کردند، مطمئنن خیلی ساده می تونند این کلیپ ها رو آماده کنن.
    به بلوتوث هم فکر کردم، البته نه برای فیلم های مذهبی، برای همایش ها و ارسال فیلم های تهیه شده برای همایش، یا برنامه همایش و …، حتی برای دیوایس ارسال کننده هم تحقیق کردم. شرکتی رو پیدا کردم که می تونن همزمان به ۶۲ دستگاه موبایل فایل ارسال کنند.
    اما برای فیلم های مذهبی هم فکر خوبیه، مثلن وقت ورود به اداره از همکارا بخواهیم که بلوتوث دستگاه موبایلشون رو روشن کنند و فایل هایی که آماده کردیم رو دریافت کنند.
    به هر حال از پیشنهادتون ممنون
    ایده خوبیه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


چهار × = 24

فهرست