محدودیت وبلاگ های وردپرسی

در یکی از پست های پیشین در خصوص افزونه ارسال پیام و کارکرد آن برای ارتباط بهتر خوانندگان و مخاطبان وبلاگ اشاراتی شد. یکی از مشکلات وبلاگ های وردپرسی نداشتن امکاناتی نظیر ایجاد فرم، عکس روز، ستون یادداشت روزانه در ستون راست، وسط یا چپ، ایجاد تب های مختلف در پایین صفحه و … است.

وبلاگ ها معمولا با یک شکل مشخص شناخته می‌شوند، پست های زیر هم، دسته بندی‌ مطالب، آرشیو بر اساس تاریخ، نام نویسنده، تاریخ پست، لینکدانی و … . این موارد به صورت عمومی از جمله شاخص های شناخت یک وبلاگ هستند، (فارغ از بحث های فنی و زبان برنامه نویسی).

اخیرا با وبلاگ جالبی مواجه شدم که با تغییر در برنامه نویسی امکانات بسیار جالبی را ایجاد کرده بود. در قسمت بالای صفحه درج پنج خبر که با تغییر عکس اصلی، متن خبر اصلی تغییر می یابد. همچنین از پست هایی که در ذیل هم در وبلاگها دیده می شوند، خبری نیست و بجای آن در سه ستون مطالب در دسته بندی مشخص وجود دارند. فیلم یا ویدئوی روز، فضای مناسب برای بنرهای تبلیغاتی و از همه مهمتر، در قسمت پایین وبلاگ، با استفاده از سه تب، مطالب مورد توجه خوانندگان، در سه بخش پربیننده ترین‌ها، آخرین نظرات خوانندگان و بهترین لینک های روز ایجاد شده‌اند.

نویسنده:

تاریخ:

نوشتهٔ بعدی
چند مطلب پراکنده از کارگاه تاریخ مطبوعات
نوشتهٔ پیشین
ایده های تبلیغاتی ۱۹/ حقوق کودکان کار

نوشته‌های مرتبط

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • من خودم هیچوقت با وردپرس کار نکردم و اطلاعاتم همش از چیزهاییه که خوندم؛ هرچند که با سی‌ام‌اس‌های دیگه تا حدی آشنام. تا جایی که من می‌دونم محدودیت‌های وردپرس خیلی کمتر از این‌هاس. کسی که معماری اون رو تنظیم می‌کنه می‌تونه در حدی تغییر بده که یه چیزی شبیهِ وبلاگ تبدیل بشه به مثلا گالری عکس، یا فروشگاه‌های ساده. برای این تغییرات هم معمولا نیازی به برنامه‌نویسی نیست و کار با تنظیم تگ‌ها و گاهی نصب پلاگین پیش می‌ره.

    پاسخ
  • من هم نظر اقا نادر رو تایید میکنم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


+ یک = 8

فهرست