فراخوانی اطلاعات کارگاه های آموزشی روابط عمومی

هفته پیش با پیگیری های زیاد و پس و پیش کردن تاریخ ها، موفق شدیم برای روابط عمومی شهرستان ها و مراکز مهم سازمان، کارگاهی تحت عنوان وبلاگ نویسی برگزار کنیم. اما وبلاگ نویسی هم میسر نبود مگر اینکه حاضرین و شرکت کنندگان در یاهو یا گوگل حساب های ای میل داشته باشند.

از همین رو، از ابتدا یعنی با آموزش ساخت ایمیل در جی میل، توضیح امکانات، چت کردن و سایر موارد، شروع کردیم. کلاس، ۲ و نیم ساعته پیش بینی شده بود، اما وقتی حاضرین از پشت سیستم ها بلند شدند، ۴ ساعت سپری شده بود. در این کارگاه دو روزه هر روز میزبان ۲۵ نفر بودیم، یعنی به دلیل محدودیت تعداد کامپیوترها (۱۳ عدد، هر کامپیوتر برای ۲ نفر) ۵۰ نفر طی دو روز و در دو کلاس ۲۵ نفره، کلاس ها برگزار شد. باید قبول کرد انتقال مفاهیم اینترنت و میل و وبلاگ بدون استفاده از کامپیوتر و تمرین همزمان، کاری بی فایده است.

بعد از کلاس بسیاری از ارتباط های کتبی و فاکسی به ارتباط های ایمیلی تبدیل شد و تماس های شفاهی هم جایشان را به چت داده اند. مهمترین مسئله ای که متأسفانه در خیلی از کارگاه ها و کلاس ها مورد توجه قرار نمی گیرد، استفاده از آموزش ها و فراخوانی مهارت های انتقال داده شده است. با دسترسی هایی که برای ورود خبر به وبلاگ در اختیار روابط عمومی ها گذاشته شده، همه مهارت های آموزش داده شده مورد استفاده قرار می گیرد و به این شکل آموزش ها نمود عینی پیدا کرده اند.

در ضمن برای کنترل استفاده مهارت های آموزش داده شده فرمی تهیه کرده ام که به صورت هفتگی میزان ورود خبر روابط عمومی به صورت مستقیم روی وبلاگ خبری روابط عمومی، میزان ایمیل های ارسالی، تعداد عکس های خبری ارسال شده در پیوست نامه ها، تعداد اس ام اس ها خبری ارسال شده توسط  روابط عمومی ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهم.

نویسنده:

تاریخ:

نوشتهٔ بعدی
کارکرد افزونه ارسال پیام در وبلاگ
نوشتهٔ پیشین
اخلاق در محیط کار

نوشته‌های مرتبط

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


− دو = 2

فهرست