تم‌ها و پوسته های جدید برای جی‌میل

همیشه سعی داشتم از پرداختن به موضوعاتی خارج از حیطه روابط عمومی پرهیز کنم، اما به عنوان یکی از کسانی که از روزهای اول با جی‌میل همراه بوده و هر روز تغییرات این وب‌‌میل محبوب را تعقیب می‌کند، آخرین ویژگی جدید جی‌میل را امروز تجربه کردم. برای کاربران سایت‌ها و بلاگ‌ها، چهره ظاهری بلاگ یا سایت اهمیت ویژه‌ای دارد. داشتن ظاهری منحصر به فرد، زیبا و جذاب نکته‌ای است که همه سایت‌ها در صدد دستیابی به آن هستند. سایت‌ها و پورتال‌های بزرگی مثل Yahoo، ebuy، amazon و … همه به این نکته مهم توجه دارند و هر از چندی چهره سایت‌شان را بازسازی می‌کنند. اما هیچ یک از کاربران اینترنت به یاد ندارند که google، سادگی خود را به رنگ‌ها و چیدمان پیچیده و جدید، ببخشد.
از سال ۸۳ که حسابی (اکانت) در gmail باز کردم، تاکنون بیش از ۵ گیگ اطلاعات کاری و شخصی‌ام را در این حساب (اکانت) ذخیره کرده‌ام. میل اداری، میل همین سایت و یک اکانت جی‌میل دیگر را با این حساب شریک کرده‌ام و دیگر برای اطلاع از میل‌های سایر حساب‌هایم به آنها سر نمی‌زنم، حتی برای ارسال میل با سایر اکانت‌ها از همین میل استفاده می‌کنم. محبوب ترین ویژگی جی‌میل، داشتن pop3 است. ویژگی خوبی که به شما اجازه می‌دهد حسابتان را با نرم‌افزار قوی آوت لوک، ست کنید و به صورت اتوماتیک میل‌هایتان را ارسال و دریافت کنید و در صورت آفلاین بودن به نامه‌های ارسالی و دریافتی دسترسی داشته باشید. اگر به خاطر داشته باشید، ظرفیت آغازین و نسخه بتای جی‌میل ۱ گیگ بود که بعد‌ها با شعار ۱ گیگ + بی‌نهایت، این ظرفیت به صورت روزانه افزایش پیدا کرد و بسیاری از کاربران یاهو را به سمت خود جذب کرد. این ظرفیت امروز ۷ گیگ و ۲۶۵ مگ است که شاید در سال‌های آتی ظرفیت یاد شده چندین برابر شده باشد.
این یادداشت سعی در برشمردن ویژگی‌های خوب جی‌میل ندارد و قصد آن ندارم که جی‌میل را با یاهوی در حال انقراض مقایسه کنم. حسابی که (یاهو) حتی در هفته یکبار هم به آن سر نمی‌زنم. حسابی که دوستان آنلاین من در آن یک سوم دوستانم در جی‌میل هستند!!!
جی میل از زمان آغاز به کار با تأسی از سبک و سیاق گوگل، ساده و سبک دیده شده بود. کاربران، صفحه بسیار ساده‌ای را پیش روی داشتند که همان سادگی گوگل را در ذهن تداعی می‌کرد. گوگل هم پس از چند سال به این علاقه کاربران خود، توجه نشان داد و با ایجاد یک ویژگی جدید «تم» ها (Themes) انتخاب گرافیک دلخواه را به کاربران خود سپرد. تم‌های متنوعی که همه کاربران می‌توانند یکی از آنها را، بسته به روحیه خود انتخاب و نصب کنند و از استفاده آن، لذت ببرند.
امیدوارم شما هم این ویژگی را به کار بگیرید و از آن لذت ببرید.

نوشتهٔ بعدی
ایده‌های تبلیغاتی ۱۳/ مجموعه آگهی‌های تبلیغاتی برای داروی پارکینسون
نوشتهٔ پیشین
جشنواره پانزدهم مطبوعات، بی فروغ و کم رونق

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


شش − 2 =

فهرست