گالری تصاویر سنتی، یک روش اطلاع رسانی خوب و مؤثر

در برنامه‌ای، یکی از همکاران با شوخی به همکار عکاس روابط عمومی می گفت: ما که از عکس هایی که شما تا بحال در برنامه ای مختلف تهیه کرده‌اید چیزی ندیده‌ایم، خوب بود این عکس ها را چاپ کنید و در بوردهای طبقات نصب می‌کردید. با این پیشنهاد خام،‌ ایده ای به ذهنمان رسید که شاید زیاد جدید هم نباشد و بسیاری از روابط عمومی ها از آن استفاده می کنند.

تهیه عکس و فیلم از برنامه ها و مناسبت‌هایی که سازمان ترتیب می دهد، یکی از وظایف ذاتی روابط عمومی است. بعد از اتمام برنامه، روابط عمومی ها با انتخاب بهترین عکس، یک گالری جدید به بخش گالری تصاویر سایت خود، اضافه می کنند.

نکته قابل تأمل این است که بسیاری از این برنامه ها برای همکاران سازمان که در آن برنامه حضور داشته اند یا برای سایر همکارانی که در صدد کسب خبر از آن برنامه هستند، جالب است.

از هفته پیش از رویدادهایی که توسط بخش سمعی بصری روابط عمومی عکاسی می شود، مجموعه ای ۱۶ تایی از عکس ها را انتخاب کرده و با یک چیدمان ساده در سند ۸۰ در ۱۲۰ افقی، به صورت یک پلات ساده، چاپ می کنیم و در بورد اطلاع رسانی اصلی سازمان نصب می کنیم.

این اتفاق از سوی همکاران سازمان با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. همچنین بعد از نمایش دو یا سه روزه ‌ی عکس‌ها، پلات تهیه شده را آرشیو می‌کنیم تا در نمایشگا‌ه‌هایی که در آینده قصد برگزاری آن را داریم، مورد استفاده قرار گیرد.

نویسنده:

تاریخ:

نوشتهٔ بعدی
تهی شدن صداوسیما از فرط قرض دادن یار به دولت!
نوشتهٔ پیشین
یک وبلاگ خوب در زمینه تحول اداری و نظام پیشنهادات

نوشته‌های مرتبط

۵ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام اشنایی با وبلاگ شما باعث افتخاره. به من هم سر بزنین.

    پاسخ
  • سلام.
    چه کار خوبی.
    اینجوری همکاراتون رغبت بیشتری برای حضور در این مراسم پیدا می کنن.
    موفق و سربلند باشید.

    پاسخ
  • محمد رضا هدایتی
    15 اردیبهشت 1389 1:33 ب.ظ

    با سلام
    بعد از دستور العمل حذف اتشار نشریه درون سازمانی ،در قالب روزنامه دیواری در هر شماره قسمتی با عنوان گزارش تصویری ماه را کار می کنیم که در یکسال گذشته در بعد درون سازمانی اثر بخش بوده و در مشارکت کارکنان موثر واقع شده است.اما ایده گالری عکس های ویزه سال وتهیه مجموعه آن واهداء به کارکنان می تونه جالب باشه.

    پاسخ
  • محمد رضا هدایتی
    20 اردیبهشت 1389 11:37 ق.ظ

    با سلام
    به نظر می رسد به کار گیری خبر نگاران حرفه ای در سیستم اطلاع رسانی دولت بهتر از بکار گیری افرادی است که روابط عمومی را در مناسبت ها خلاصه می کنند وهنوز به نقش سنتی صرف ونگاه امنیتی به روابط عمومی دارند.حداقل خبر نگاری با ماهیت فعالیت در روابط عمومی عجین تر است .ناگفته افرادی که اخیرا به خانواده روابط عمومی پی.سته اند(خبرنگاران)اکثرا)افرادی با تحصیلات بالا ومهارت های خوبی هستند.

    پاسخ
  • سلام
    برای موضوعی که فرمودید راه جالب دیگری نیز هست دوست داشتید برایتان توضیح می دهم!
    http://www.bahareno.ir
    http://www.emami.eprsoft.com
    http://www.pryazd.com
    http://www.pryazd.blogfa.com

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


− 1 = پنج

فهرست