مسابقه ای برای اول بودن با پدیده ای به نام کانال تلگرام

از چند روز گذشته و همزمان با راه اندازی کانال، سرویس جدید تلگرام، تغییراتی جدی و شگرف در فضای اطلاع رسانی ایران (بیشتر با رویکرد خبری) به وقوع پیوسته است.

خبرگزاری های داخلی در یک مسابقه نفس گیر تلاش دارند کانال های ایجاد شده توسط خود را پر فالوئر و فعال نگه دارند. رقابت بسیار بالایی برای اول بودن و ارسال سریع اخبار در کانال ها درگرفته و این رقابت برای کسب سهم بیشتری از کاربران است.

اگر تا پیش از این، خبرهای فوری، در گروه هایی با افراد گزینش شده منتشر می شد، حالا با فراگیر شدن کانال ها، همه کاربران به خبرهای فوری دسترسی پیدا کرده و در مدت زمان کوتاهی دست به انتشار آن ها می زنند.

قابلیتی که پیش از این در انحصار توییتر بود و خبرگزاری ها و روزنامه ها از اکانت خود برای انتشار خبرهای فوری و پوشش زنده رویدادهای مهم استفاده می کردند حالا به ساحت عمومی آمده و کانال تلگرام با پشت سر گذاشتن مانع فیلتر از یک سو و استفاده از ضریب نفوذ بالا در بین کاربران ایرانی، در کوتاه ترین زمان موفق شده است به رقیبی جدی برای توییتر تبدیل شود.

فوروارد کردن پست ها، اعلام می کند پست ها توسط منبع خبری موثقی تولید و منتشر شده و همچنین عدد بازدید زیر هر پست، نشان می دهد تا چه حد پست های خبری مشاهده می شوند.

تلگرام در طی مدت زمان کوتاه فعالیت خود، تحولاتی جدی در عرصه اطلاع رسانی را پدید آورده است. قابلیت هشتگ، فوروارد، ریپلای، گروه ها و اخیرا کانال، همگی ترکیبی از نوآوری هایی بوده که پیش از این توسط سوشال ها یا پیام رسان های موبایلی تجربه شده بود. اما در کنار هم گذاشتن و بهینه سازی استفاده از این قابلیت ها، تلگرام را به پیام رسانی بلامنازع در عرصه اطلاع رسانی تبدیل کرده است.

فراموش نکنیم استیو جابز نیز موس، پخش کننده موسیقی و گوشی های هوشمند لمسی را که پیش تر اختراع شده بود را به بهترین شکل تکمیل کرد و آن ها را عمومی و فراگیر کرد.

آپدیت های منظم و بهینه سازی های مداوم تلگرام، این انتظار را در بین کاربران ایجاد کرده که کماکان در انتظار نوآوری های شگرف دیگری از این پیام رسان باشیم.

تهیه شده توسط telegram.me/haghverdi

نوشتهٔ بعدی
به خبرنگار نیازمندیم
نوشتهٔ پیشین
شایعه در رسانه های اجتماعی و راه های برخورد با آن – ۱

نوشته‌های مرتبط

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


هشت − 3 =

فهرست