پایش اخبار سازمانی /۱ :

برای روابط عمومی ها اطلاع از اخباری که از آنها در رسانه ها انعکاس پیدا می کند، اهمیت به سزایی دارد. رسانه منتشر کننده خبر، ـ سطح زیر چاپ در نشریات، تعداد و حجم در وب سایت ها و زمان پخش و میزان انعکاس در صدا و سیما ـ شخصیت خبری و از همه مهمتر جهت گیری و رویکرد رسانه ها در انتشار خبر مهمترین پارامترهای با ارزش در پایش اخبار به شمار می آیند.
ماهیت رسانه ها به لحاظ زمان انتشار، خود نکته مهمی است. نشریات بسته به دوره زمانی، به صورت روزانه (صبح یا عصر)، هفتگی، دوهفته یکبار، ماهیانه، فصلنامه یا سالنامه منتشر می شوند. پس زمان پایش و بررسی آنها منوط به زمان انتشار آنهاست.
روزنامه ها در روز انتشار قابل بررسی اند، هفته نامه ها اخبار هفته قبل را منتشر می کنند و قس علی هذا… .
اما انتشار خبر در وب سایت ها هیچ زمان خاصی را در بر نمی گیرد و نکته مهمتر در مورد این رسانه ادیت هایی است که گه گاه بعد از انتشار خبر روی خبر شکل می گیرد و خبر تصحیح یا کامل تر می شود. همچنین برخی وب سایت ها که سیستم نظردهی دارند، کامنت ها و نظرات خوانندگان خود را منتشر می کنند که این نظرات هم قابل بررسی و پایش هستند. پس کنترل و پایش وب سایت ها و وب لاگها، باید به صورت آنلاین و دائمی انجام شود.
صدا و سیما اخبار خود را در بخش های تعریف شده خبری منتشر می کند. در نتیجه می توان بعد از هر ساعت خبری نسبت به بازبینی اخبار اقدام کرد. اما گزارش های خبری یا برنامه هایی که در آنها با کارشناس یا مسئولی ارتباط برقرار می شود قابل پیش بینی نیست و روابط عمومی مجبور است برای این موارد پیش بینی نشده همه اطلاعات منتشر شده در بخش های خبری سیما یا همه برنامه های صدا را ذخیره و بعد مورد بررسی قرار دهد.

۱) پایش اخبار روزنامه ها و نشریات تخصصی:
همه روزنامه ها و نشریات تخصصی، هر روز صبح، ساعت۷ در اختیار روابط عمومی ما قرار می گیرد. با مشارکت یک شرکت خصوصی ۲ نفر نیرو هر روز تا ساعت ۹ اخبار انتشار یافته در نشریات را استخراج و در اختیار وب سایت سازمان قرار می دهند. بعد از اسکن اخبار و لی آوت آن در صفحات یونیفرمی که برای آن در نظر گرفته شده، بر اساس اهمیت، صفحات مرتب و در نهایت فایل PDF آن برای استفاده سازمان های زیرمجموعه و مدیران و کارشناسان سازمان روی وب سایت سازمان قرار می گیرد. بایگانی الکترونیک اخبار روزنامه این امکان را به بازدید کنندگان می دهد که بتوانند بر اساس زمان انتشار، اخبار مورد نظر خود را بیابند و استفاده کنند.

نویسنده:

تاریخ:

نوشتهٔ بعدی
پایش اخبار سازمانی /۲ :
نوشتهٔ پیشین
سالن های مناسب برای برگزاری همایش ها و سمینارها

نوشته‌های مرتبط

۳ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • با سلام . ممنون از این انتقال تجربه مفیدتان. می شود نمونه ای را در سایت تان بگذارید. درباره هزینه ای هم که می شود هم بفرمایید. با تشکر

    پاسخ
  • سلام
    من هم سوال آقای امامی رو تکرار می کنم ، امکانش است نمونه ای برای ما نشان دهید ، البته وزارت نفت سیستم پایشگری اخبار رو حدود ۱۱ ماهی هست که راه انداخته ، کارشون خیلی جالبه ،به این آدرس http://payeshgari.nioc.ir/ مراجعه کنید

    پاسخ
  • آیا واقعا در قسمت صدا و سیما، اونجا که گفتید ضبط شود و بعد دیده شود همچین کاری با حداقل خطا امکان پذیر است یا جایی هست که انجام داده باشد.
    اگر لطف کنید حتما جواب بدید ممنون میشم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


× 1 = شش

فهرست