حضور یک میلیاردر با چشم ورم کرده در آگهی تبلیغاتی

ماه گذشته، خبری منتشر شد که شاید در نگاه اول چندان نباید جلب توجه می کرد. اما عکسی که همراه آن در صفحه اول روزنامه های انگلیسی به چاپ رسیده بود سبب شد تا قربانی این سرقت شهرتی جهانی پیدا کند.

برنارد کارلز اکلستون “Bernard Čarls Eklston” مدیر مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک در جهان که دارایی او بیش از دو میلیون پوند تخمین زده می شود در بیرون دفتر کارش در منطقه بریج نایت در مرکز لندن مورد حمله چهار مرد قرار گرفت و ساعت همراه او با ارزش بیش از دویست هزار دلار در کنار سایر اموال شخصی او به سرقت رفت.

اما آقای اکلستون هشتاد ساله که شم اقتصادی و رسانه ای قوی دارد حتی پس از این حادثه ناگوار و در حالیکه چهره ای کج وکوله و چشمی متورم داشت با مدیر شرکت ساعت سازی هابلوت – شرکت رسمی سازنده ساعتهای مسابقات فرمول یک تماس گرفت و به آنها پیشنهاد داد تا از چهره به هم ریخته او برای یک آگهی تبلیغاتی استفاده کنند.

او درباره این حادثه گفت :” من به آنها زنگ زدم و پیشنهاد یک تبلیغ متفاوت را دادم. من می توانم درک کنم کسانی که اموالم را سرقت کردند فقیر بودند و برای کریسمس برنامه ریزی کرده بودند اما کاری که آنها با صورت من کردند ضرورتی نداشت .

حالا شرکت مذکور این آگهی را با گنجاندن تصویر اکلستون در کنار این جمله که “ببینید مردم برای هابلوت چه می کنند “در روزنامه ها به چاپ رسانده است و ساعتی هم که در این تبلیغ دیده می شود همان ساعتی است که از اکلستون به سرقت رفت. این مدیر خستگی ناپذیر ۴۸ ساعت پس از این حادثه به محل کارش بازگشت و کار عادی اش را ادامه داده بود.

منبع، اگر باز نمی شه شرمنده!

نویسنده:

تاریخ:

دسته بندی:

چاپ و نشر, گرافیک
نوشتهٔ بعدی
واقعیت های شفاهی؛ مشکل روابط عمومی
نوشتهٔ پیشین
اهمیت لینک دادن در فضای وب

نوشته‌های مرتبط

۶ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام
    ممنون بابت نکات خوبتان در مورد ایمیل. از وبلاگتون هم استفاده کردم.
    از آشنایی با شما خوشحالم.

    پاسخ
  • کیوان معینی
    28 آذر 1389 1:17 ق.ظ

    شرکت هابلوت با این تبلیغش اشتباه کرده ، این ساعت عامل تحریک برای دزدی شده . این تبلیغه ؟!

    پاسخ
    • البته دیدگاه های مختلفی برای اثر تبلیغ وجودداره، یک وقت نگاه به این هست که پیام تبلیغ تا چه حد می تونه ماندگاری و اثربخشی داشته باشه، تا ترویج یک رفتار، چه اینکه توی تبلیغات غرب، به دلیل عدم پایبندی به چارچوب های اخلاقی، شاهد پیام هایی هستیم که از نظر ما شرقی ها بسیار ناپسند هستند، اما از نگاه غرب نشینان، مشکل خاصی نداره و پیام مورد نظر آگهی دهنده به خوبی منتقل می شه.

      پاسخ
  • جالبه اما اخلاقی نیست …

    پاسخ
  • این ساعت هرچقدر هم خوب باشه نمیرزه یه وقتی آدمو باد این قیافه زشت و پیر میندازه

    پاسخ
  • جدی راست مگن آدم مخش بکشه از هیچی کلی چیز… بدست میاره

    راستی ممنون از مطالب جالب و زیباتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


− شش = 0

فهرست