اهمیت لینک دادن در فضای وب

مطلبی می خواندم در خصوص شکل گیری “مافیا در وب فارسی“. در این پست به پیشینه تشکیل گروه ها و حلقه های وبلاگ نویس در فضای مجازی اشاره شده است و نگارنده، نهایتا از این بحث به اینجا می رسد که این وبلاگ های کهنه کار، کم کم شبکه مافیایی را تشکیل دادند که می توانند با استفاده از ارتباطاتشان، یک لینک گمنام را به شهرت و محبوبیت برسانند.

با خواندن این پست به ذهنم فشار آوردم تا ببینم آخرین لینکی که به سایت خودم اضافه کردم کدام است! فکر می کنم پنج یا شش ماه پیش بود که مطلب یک وبلاگ را بسیار مفید دیدم و آن را به سایت خودم لینک دادم. اما آیا این تنها لینک مفید و صفحه جالبی بود که در این چند ساله خوانده ام؟!

خیلی اوقات به دلیل اشتغال کاری یا فکری فرصت این کار را نداریم. خیلی اوقات هم خساست به خرج می دهیم و دستمان به لینک دادن نمی رود و سعی می کنیم که خودمان تنها مصرف کننده آن مطلب مفید باشیم و یا دلایل دیگر.

یکی از اولیه ترین امکانات وب، لینک دادن و ساخت لینکدانی یا همان صفحه پیوندهاست. این موضوع از نظر بعضی سرویس دهنده ها مثل بلاگفا، اینقدر اهمیت داشت که برای بخش پیوندها، دو قسمت مجزا به نام های پیوندهای روزانه و پیوندهای دائمی راه اندازی کرد. شما در بخش پیوندهای روزانه، آدرس صفحه ای که به صورت موقت به وبلاگ شما ارتباط پیدا می کند را قرار می دهید، چرا که یا آن صفحه، فقط یک بحث است و بخشی از یک سایت یا بلاگ است و یا اینکه کلا تصمیم ندارید آن را به قسمت پیوندهای دائمی وبلاگتان اضافه کنید.

مسلم اینکه هر چه بیشتر مطالب مفید را دست به دست بکنیم، نه تنها از وزن و اعتبار سایت یا وبلاگ ما کم نمی شود، بلکه به فراگیر شدن دانش و انتقال تجربیات بین دوستان و همکاران خودمان کمک و سایت خودمان را فعال تر کرده ایم. به یاد همان شعار قدیمی “تغییر از من آغاز می شود” تصمیم گرفتم بخش لینکدانی سایت خودم را تقویت کنم و به غیر از گوگل ریدر و Buzz جی میل که مطالب مورد علاقه خودم را در آنجا share می کنم، هر مطلب مفید دیگری که در حوزه روزنامه نگاری یا روابط عمومی خواندم را با دوستان هم رشته خودم به اشتراک بگذارم.

فکر می کنم هر چه بیشتر به دیگران لینک بدهیم، پست های ما هم به اشتراک گذاشته خواهند شد و هر چه مافیایی ها تلاش کنند سایت یا بلاگی را یک شبه به اوج برسانند، اجماع کابرانی که صادقانه، لینک های مفید و خوب را به اشتراک می گذارند، کارسازتر می افتد.

البته باید کم کم به فکر اضافه کردن افزونه گوگل ریدر به سایت خودم باشم ( بعضی وقت ها آدم بلند بلند فکر می کند و فکر خودش را به زبان می آورد، این تصمیم از آن جمله بود!)

نوشتهٔ بعدی
حضور یک میلیاردر با چشم ورم کرده در آگهی تبلیغاتی
نوشتهٔ پیشین
نقش روابط عمومی در خبرهای فوری و بسیار مهم

نوشته‌های مرتبط

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • با نظرت در مورد خساست در لینک دادن موافقم.

    پاسخ
    • جدی بعضی اوقات خساسته. اما خوب همیشه این نیست و راستش دنگ و فنگ لینک دادن و وارد بخش مدیریت شدن و کپی کردن و … بگذریم، تنبلیم حضرت رهگذر، تنبل. به من که ثابت شده این “بشر” اگه بخواد یه کاری رو نکنه براش هزار جور دلیل و بهانه جور می کنه.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


+ 8 = دوازده

فهرست