کانال تلگرام بایگانی سایت نیست

دیروز به دعوت یکی از دوستانم به شرکتی دعوت شدم تا در مورد راه اندازی کانال با مدیر بازرگانی شرکت گفتگو کنیم.

موضوع از چگونگی راه اندازی کانال شروع شد و پاسخ هم تهیه یک سیم کارت متعلق به شرکت متبوع شان بود.

اما مایلم برداشتی که از کانال، نزد برخی بنگاه ها که با آن ها مذاکره می کنم وجود دارد را با شما در میان بگذارم.

تصور برخی بنگاه ها از راه اندازی کانال، جایی شبیه وب سایت است که در یک وهله، ورود محتوا می شود و تمام!

عمده زمان جلسه بر دو محور گذشت:
۱٫ ضرورت ورود محتوای مستمر در کانال
و ۲٫ راه اندازی توأمان اینستگرام

همان طور که همه می دانیم، طی دو سال گذشته، تلگرام نقش زیادی در کسب و کار پیدا کرده و به مرور از سازمان های دولتی گرفته تا بنگاه های خصوصی دست به راه اندازی گروه و کانال زدند. حتی برنامه های تلویزیونی هم علیرغم منع، همچنان با دادن نشانه هایی که همه آن را متوجه می شوند، مخاطبین رو به صفحه اینستگرام و کانال تلگرام خود دعوت می کنند.

باید قبول کرد تلگرام، به فضایی تبدیل شده که وقت زیادی از کاربران ایرانی در آن سپری می شود و کسانی هم که به دنبال توجه مخاطب هستند، در این فضا به جستحوی مخاطبین و مشتریان خود می پردازند.

نکته مهم در حداقل سه ماه گذشته، کم شدن و ریزش کاربران عمده کانال ها و گروه هاست و بعد از گذشت این دو سال، کاربران بین کانال ها و گروه ها، آن را بیشتر دنبال خواهند کرد که محتوای بهتری در اختیار آن ها قرار دهد.

به همین دلیل، نوع ورود و فعالیت در تلگرام، باید به حدی حرفه ای و برنامه ریزی شده باشد که نه تنها با ریزش مواجه نشود، بلکه با جذب و افزایش کاربر، همراه باشد.

ضریب نفوذ قابل توجه، مکانی برای «جلب توجه» مخاطب (بخوانید مشتری) و فعالیت حساب شده، نکاتی است که به نظر من فرصت های پیش روی بنگاه ها و فعالین کسب و کار را در تلگرام، تضمین می کند.

به جلسه برگردیم. با توضیح نکاتی که ذکر آن رفت نهایتا به تصمیم متفاوتی از آنچه در بدو جلسه مطرح بود رسیدیم. یعنی راه اندازی یک کانال با برنامه کاری مشخص و به روزرسانی مداوم.

همان طور که همه می دانیم، هر چه فعالیت کانال یا گروه ها کم شود، شانس آن ها برای قرارگیری در فهرست گروه و کانال های به روز شده ها کمتر خواهد شد و کاربران رفته رفته آن ها را ترک می کنند. اما ایجاد رویداد و به روزرسانی مستمر (در حد حداقل ۲ تا ۳ پست در روز) نام و حضور آن ها را در بین سایر رقبا، تضمین می کند.

نکته دیگر، توجه به اینستگرام در کنار تلگرام است. به اعتقاد من بسنده کردن به تلگرام یعنی از دست دادن بخش قابل توجهی از مشتریان که در اینستگرام حضور داشته و از مطالب منتشر شده صفحات، استفاده روزانه می برند.

لذا نهایتا به این جمع بندی رسیدیم که هم کانال تلگرام و هم صفحه اینستگرام داشته باشیم و با قرار دادن لوگوی این دو پیام رسان و شبکه، در سایت، نسبت به عضوگیری در آن ها اقدام شود.

نوشتهٔ بعدی
اینستگرام؛ ضرورت امروز بنگاه های تولیدی
نوشتهٔ پیشین
استخدام نیروی روابط عمومی

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


9 + = هفده

فهرست