طرح نظام صنفی رسانه‌ها به مجلس می‌رود

مردی که از تئوریسین های اطلاع رسانی آنلاین محسوب می شود ایده یک تشکل فراگیر رسانه ای را سالهاست در ذهن دارد و حالا که در جایگاه یک مدیر دولتی قرار گرفته، می خواهد فکر خود را به عنوان لایحه قانونی، از تصویب هیئت دولت بگذراند و به مجلس ببرد.

 

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، باز هم از نظام صنفی رسانه ها گفت.او گفت: به‌زودی پیش‌نویس لایحه‌ی سازمان نظام صنفی جامع رسانه به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، حسین انتظامی که در آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات در انجمن علمی آزاد ارتباطات دانشگاه تهران برگزار شد، سخن می‌گفت، اظهار کرد: تشکیل سازمان نظام صنفی رسانه‌ای یک ضرورت است‌. پیش‌نویس این لایحه حاضر است و تا چند وقت دیگر روی سایت معاونت مطبوعاتی قرار می‌گیرد تا درباره‌ی آن نظرخواهی شود. سپس وقتی ما به اجماع عمومی صنف درباره‌ی این سازمان رسیدیم، آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کنیم.

 

وی با بیان این‌که متغیر بحرانی وضعیت رسانه‌ها، اخلاق حرفه‌ای است‌، تصریح کرد: اگر ما به درک درستی از تغییر الگوی مصرف رسانه‌ای‌، آزادسازی فضای اینترنت، توسعه‌ی هوشمند رسانه‌ها‌، آموزش نیروی انسانی و توسعه‌ی بحث اقتصاد رسانه‌ای نرسیده‌ایم، اگر به ما بگویند یک ضعف را بیان کنید، قطعا می‌گوییم، نبود اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری.

 

او ادامه داد: موضوع نبود اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری چند سال است که به یک هنجار تبدیل شده است. در دنیای غرب، دو رسانه داریم، رسانه‌های مسوولیت‌شناس و رسانه‌های زرد‌. پس خبرنگاران نیز در دو دسته، خبرنگارانی که با آیین‌نامه‌ی اخلاق حرفه‌ای فعالیت می‌کنند یا پاپاراتزی هستند،‌ فعالیت می‌کنند.

 

انتظامی با اشاره به این‌که اگر روش تولید رسانه‌های زرد به روش غالب تولید خبر تبدیل شود، نشان می‌دهد که جامعه‌ی ما از اخلاق، تهی شده است، اظهار کرد: این وظیفه‌ی روزنامه‌نگاران ماست که اجازه ندهند‌ چنین اتفاقی بیفتد. امیدواریم اخلاق حرفه‌ای به دغدغه‌ی عمومی تبدیل شود به‌طوری که خود صنف، افرادی را که در چارچوب اخلاق حرفه‌ای فعالیت نمی‌کنند، معرفی کنند.

 

در ادامه‌ی این مراسم، انجمن علمی ارتباطات دانشگاه آزاد تهران از سیدمحمد دادگران – استاد پیشکسوت رشته‌ی ارتباطات – و حسین انتظامی – معاون مطبوعاتی – تقدیر کرد. همچنین کتاب «پوشش خبری در رسانه‌ها» نوشته‌ی دکتر اکبر نصراللهی رونمایی شد.

 

در بخش دیگری از این مراسم، این انجمن عضویت افتخاری خود را به آذر تقی‌پور‌، مادر محمدرضا حسینی، شاگرد دارای معلولیت جسمی دانشگاه آزاد تهران مرکز که به‌مدت چهار سال همراه پسرش هر روز در کلاس‌های دانشگاه حاضر می‌شد، تقدیم کرد.

نویسنده:

تاریخ:

دسته بندی:

همسايه‌ها
نوشتهٔ بعدی
روحانی؛ روابط عمومی ها زمینه مشارکت مردم در آبادانی کشور را فراهم کنند
نوشتهٔ پیشین
روابط عمومی در هفته ای که گذشت (۳۵)

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


8 + هشت =

فهرست