کتاب ˈارتباطات انسانیˈ رونمایی شد

mohsenian_02ایرنا: کتاب ˈارتباطات انسانیˈ اثر دکتر ˈمهدی محسنیان راد ˈ در چهل و یکمین نشست زرین قلم در فرهنگسرای رسانه رونمایی شد.

 

ایرنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری در این آیین با اشاره به اینکه همواره جای کتاب درسی جدی در حوزه ارتباطات انسانی خالی بود گفت : به روز بودن، جامعیت و بیان تجربه های بومی از مهم ترین ویژگی های این کتاب است.

 

ˈحسام الدین آشنا ˈ اظهار کرد: روش آزمایش یکی از روش های کاربردی در رشته ارتباطات است که تاکنون جز این مولف ، کسی جرات و جسارت استفاده از این روش را در رشته ارتباطات نداشته است.

 

ˈداریوش نوروزیˈ استاد دانشگاه علامه طباطبایی نیز دراین آیین با اشاره به اینکه این کتاب واقعیت ها را مطرح می کند گفت: کتاب ارتباطات انسانی مملو از مثال و تمثیل است و از ۲۷ منبع فارسی و ۲۱۹ منبع لاتین استفاده کرده است.

 

وی افزود : این کتاب منبع مفیدی برای همه مردم ، استادان و دانشجویان بوده و زیرمجموعه های هر فصل بسیار گویا است.

 

ˈمهدی محسنیان رادˈ نویسنده این کتاب نیز در این آیین گفت : در حوزه ارتباطات غفلت کردیم و در سال های پس از انقلاب بلاهای فراوانی بر حوزه ارتباطات آمده است.

 

وی افزود این کتاب در ۱۰ فصل شامل رابطه ارتباط و ادراک ، ارتباطات کلامی ( زبان) ، گوش دادن ، روابط اجتماعی ، ارتباطات گروهی و ارتباطات تدوین شده است.

 

کتاب ارتباطات انسانی که از سوی انتشارات سمت در سال ۹۲ در اختیار علاقمندان قرار گرفت ، به بیان چیستی و چگونگی فرایند ارتباط و ارایه مهم ترین ویژگی ها و مسائل آن به تفکیک زمینه های ارتباطی می پردازد.

 

کتاب «ارتباطات انسانی» فراتر از ارتباطات رسانه‌ای است

ایبنا: «ارتباطات انسانی» و «هنجارها در سه کتاب مقدس» عنوان دو کتاب جدید از مهدی محسنیان‌راد، استاد دانشگاه و مولف کتاب‌های ارتباطات است. وی می‌گوید که موضوع کتاب «ارتباطات انسانی» فراتر از ارتباطات رسانه‌ای است.

 

محسنیان‌راد درباره کتاب‌های جدید و در دست انتشارش به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: «ارتباطات انسانی» عنوان آخرین کتاب من است که هفته گذشته توسط انتشارات سمت منتشر شد.

 

وی موضوع کتابش را فراتر از ارتباطات رسانه‌ای دانست و ادامه داد: این کتاب ارتباط را از سطوح اولیه آن مانند مکالمه انسان‌ها تا نمونه‌های پیچیده‌تر آن دربرمی‌گیرد. ما از تمام روز در حال برقراری ارتباط‌های مختلف هستیم، شاید این امر ساده به نظر برسد اما راز و رمزهایی دارد که شایسته بررسی است.

 

این مولف و مدرس ارتباطات گفت: کتاب دیگری از من تحت عنوان «هنجارها در سه کتاب مقدس؛ مقایسه تورات، انجیل و قرآن» زیر چاپ است که انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب آن را منتشر می‌کند.

 

مولف کتاب سه جلدی «ایران در چهار کهکشان ارتباطی» درباره کتابش توضیح داد: من با همکاری یک تیم هشت نفره طی چهار سال تحقیقات این کتاب را انجام داده و آن را تدوین کردیم. این اثر از روش ترکیبی که تلفیقی از روش کمی و کیفی است استفاده کرده و به مقایسه باید و نبایدهای سه کتاب مقدس می‌پردازد.

 

محسنیان‌راد ادامه داد: نمی‌توان با قاطعیت گفت این کتاب در حوزه ارتباطات قرار می‌گیرد اما به نوعی با آن مرتبط است. به یقین در چند دهه آینده مشکل همزبانی در ارتباطات حل خواهد شد و افراد با هر زبانی می‌توانند بدون نیاز به آموختن زبان‌های یکدیگر با هم سخن بگویند. وقتی این اتفاق بیفتد وابستگان به سه دین ابراهیمی خواهند توانست بدون حضور واسطه‌های مذهبی آغاز به شناخت یکدیگر و صحبت درباره دین خود کنند. آن‌گاه اتفاقی خواهد افتاد که این کتاب چند و چون آن را ترسیم می‌‌کند.

نویسنده:

تاریخ:

دسته بندی:

همسايه‌ها
نوشتهٔ بعدی
روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها از استانداردهای حرفه‌ای فاصله گرفته‌اند
نوشتهٔ پیشین
نود و یکمین شماره «ماهنامه روابط عمومی» منتشر شد

نوشته‌های مرتبط

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • محمد رضا هدایتی
    14 اسفند 1392 4:32 ب.ظ

    با سلام
    وجود چنین استادی را به جامعه علمی به ویژه خانواده بزرگ ودانشجویان حوزه ارتباطات تبریک می گویم.آثار ایشان وموضوعات تحقیقات ایشان بسیار مفید وکاربردیست.با مطالعه آثار ایشان حس می کنم جای مرحوم پرفسور معتمد نژاد خالی نیست وهنوز شاگردانی هستند که می توانند جا پای اساتید خود بگذارند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


9 × = هجده

فهرست