دردسرهای تبلیغات

PR_Adتبلیغات، روش مستقیم ارتباط با مخاطب است. پیش فرض همه شرکت ها و مؤسسات تولیدی و خدماتی ـ فارغ از درست یا غلط بودن ـ برای معرفی خود به مخاطبان، تبلیغات به شکل چاپی (مطبوعات، تراکت و بروشور و …) محیطی (بیلبوردهای شهری، پل های عابر پیاده، مترو و ..) اینترنتی (بنر فلش و گیف، متنی، ایمیلی و …) و نهایتا رادیو و تلویزیونی (نریشن، زیرنویس، رئال، انیمیشن و …) است.

 

در هر یک از شکل هایی که شرح آن رفت بعد از انتشار آگهی، مشکلات و دردسرهایی برای آگهی دهندگان، پیش می آید که به یکی از آنها اشاره می شود.

 

آگهی دهندگان باید بدانند که با انتشار آگهی شان، سیل تماس بنگاه های تبلیغاتی برای جذب آگهی به سراغشان می آید، لذا باید قبل از انتشار آگهی، بسته به بزرگ یا کوچک بودن مؤسسه یا شرکت، برای پاسخگویی به متقاضیان جذب آگهی، واحد یا فردی را در نظر بگیرند.

 

متقاضیان جذب آگهی، روش های مرسوم ارسال فاکس و رایزنی های شفاهی با کارشناسان را گام اول و پیدا کردن فرد یا واحد تصمیم گیر در آن مؤسسه آگهی دهنده را برای مذاکره!!! گام نهایی می دانند.

 

در این ارتباط ها، متقاضیان جذب آگهی با تکیه بر نقاط قوت شکل اطلاع رسانی خود (چاپی یا تلویزیونی یا اینرنتی و …)، نقاط ضعف شکل قبلی آگهی را به آگهی دهنده یادآوری می کنند و گاه تلاش می شود با تخریب فرم آگهی قبل، روش و فرم کار خود را برجسته کنند تا شاید آگهی را به چنگ بیاورند.

 

این که بنگاه های تبلیغاتی، این سبک بازاریابی را برای کار خود یک روش می دانند، امری طبیعی است، چرا که شرکت ها و مؤسساتی که آگهی آنها در حال پخش است، مشتری های بالقوه هستند، اما در صورت تبدیل این روش به “اصل”، قطعا باید در توان ارتباط گیری و جذب مخاطب با روش های دیگر آن بنگاه تبلیغاتی شک کرد.

 

شاید یکی از دلایلی که آگهی دهندگان، در وب سایت های خود، راه های تماس را منحصر به یک فرم الکترونیک می کنند، پیشگیری و فرار از تماس های متقاضیان جذب آگهی باشد!

نویسنده:

تاریخ:

دسته بندی:

تبليغات, يادداشت
نوشتهٔ بعدی
روابط عمومی در هفته ای که گذشت (۱۳)
نوشتهٔ پیشین
روابط عمومی در هفته ای که گذشت (۱۲)

نوشته‌های مرتبط

۴ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • با عرض سلام
    امشب با یکی از دوستان در خدمت یکی از مجریان صدا و سیما که کار برندینگ و مشاوره تبلیغات میکنند بودیم و موضوع بحث فساد در تبلیغات بود.
    من فکر میکنم که فساد جاری در نظام اداری کشور دلیل اصلی این نابسامانی است که تنها چیزی که در آن مهم نیست منفعت مشتری است.

    پاسخ
    • امیر حسین حسین حاجی
      28 آبان 1392 9:06 ق.ظ

      من منظور از فساد به صورت کلی آن را موافقم، ولی در مورد تبلیغات چه نوع فسادی وجود دارد را متوجه نشودم مشتری باید به محصولی که تهیه می کند بر آن اشراف داشته باشد. و خود اوست که منفعت خود را می داند.

      پاسخ
  • من فکر می کنم تبلیغات امروز یک چیز از دست در رفته ای است که نمی توان به ساماندهی آن و ایجاد نظم در آن فکر کرد. فساد هم معمولا در این شرایط بهتر می تواند رخ دهد. و کاملا با نظر استاد در مورد اینکه «شاید یکی از دلایلی که آگهی دهندگان، در وب سایت های خود، راه های تماس را منحصر به یک فرم الکترونیک می کنند، پیشگیری و فرار از تماس های متقاضیان جذب آگهی باشد!»
    موافقم.
    مطلب خوبی بود.

    پاسخ
  • آی گفتی… آی گفتی!!!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


نُه + = 18

فهرست