نرم افزار پیام رسان انحصاری!!!

همراه اول

همان طور که در پست قبل عرض کردم، بالاخره نرم افزار پیام رسان همراه اول منتشر شد. این نرم افزار به صورت جاوا و توسط شرکت پارس آسان افزار تولید شده است. کسانی که از نرم افزار کتیبه استفاده کرده اند، با این سایت آشنایی دارند. تجربه کار کردن با این نرم افزار را بخوانید:
اشکالات نرم افزار پیام رسان:
۱٫ همان طور که در قسمت راهنمای این نرم افزار آمده، این نرم افزار فقط به همراه اول سرویس می دهد و در قسمت وارد کردن شماره، اگر شماره ایرانسل یا تالیا وارد کنید، برنامه پیام خطا می دهد.
۲٫ مشکل مهم بعدی مرحله وارد کردن شماره گیرنده است. این برنامه به دفتر تلفن گوشی دسترسی ندارد و باید برای ارسال هر پیام، شماره گیرنده را بدانید یا اینکه یک پرینت از دفتر تلفن خود همیشه همراه داشته باشید.
۳٫ اگر هنگام تایپ متن پیام، به مرحله قبل برگردید متن شما حذف می شود، اتفاقی که در نرم افزار گوشی ها روی نمی دهد و پیام شما به دلخواه در قسمت پیش نویس (Draft) ذخیره یا حذف می شود.
۴٫ نداشتن گزارش دریافت (Delivery Report) و زنگ هشدار (Alarm) مناسب و نداشتن Copy, Paste  و …

مزایای نرم افزار پیام رسان:
۱٫ ارسال ۲۰۰ کاراکتر در یک مسیج و صرفه جویی در هزینه ها، در حال حاضر هر پیامک فارسی از ۷۰ کاراکتر تشکیل شده است.
۲٫ الگوها: الگوهای پیش بینی شده، الگوهای کاربردی هستند و با فرهنگ ایرانی طراحی شده اند. مثل: سلام، خونه ام، با خونه تماس بگیر یا پیغامتون رو گرفتم، در فرصت مناسب زنگ می زنم و …
۳٫ مشابه سازی کلید ها: برای حروف پرکاربرد روی کیبورد، میانبردهایی در نظر گرفته شده است. مثل حرف ج روی کلید j و حرف م روی کلید m
۴٫ وضعیت فشرده سازی: کاربر قبل از زدن کلید “ارسال” می تواند پیام خود را فشرده (Zip) کند و ارسال کند. Unzip کردن و بازگشایی فایل فشرده شده فقط در گوشی هایی میسر است که این نرم افزار را نصب داشته باشند.
۵٫ درشت نمایی فونت: برنامه به صورت پیش فرض از فونت Tahoma و با اندازه مناسب طراحی شده، اما کاربر امکان بزرگنمایی تا دو سایز را دارد، با بزرگ شدن فونت، شکل فونت به Nazanin تغییر پیدا می کند که فونت خوانا و زیبایی است. یکی از معایب فونت فارسی گوشی های موجود عدم فاکتور زیبایی در آنهاست.

یک تجربه:
بعد از نصب نرم افزار وقتی پیام را به صورت آزمایشی و بدون فشرده سازی به شماره دیگری ارسال کردم، متوجه شدم تمام تلاشهایم برای ارسال بی فرجام بوده و متن ارسالی خالی است!!!
به هر حال فکر می کنم هنوز این نرم افزار کارآیی لازم را ندارد بهتر است از همان نرم افزار گوشی استفاده کنیم.
یک توصیه:
در صورتی که گوشی شما امکان ارسال مسیج فارسی را ندارد و تصمیم گرفتید از این نرم افزار استفاده کنید، بعد از نصب نرم افزار، حتما از قسمت تنظیمات واز قسمت “چیدمان صفحه کلید” نرم افزار را با نوع گوشی خود انطباق دهید تا در تایپ کردن با مشکل مواجه نشوید.

نوشتهٔ بعدی
ایده های تبلیغاتی ۸؛ خودروی سازگار با محیط زیست
نوشتهٔ پیشین
نصب نرم افزار پیام رسان فارسی

نوشته‌های مرتبط

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • با سلام
    من از روز اول که این نرم افزار آمد با خوشحالی فراوان از اینکه بعد از مدتها انتظار نرم افزار آماده شد آن را بر روی نوکیا n70 نصب کردم ولی بعد از اینکه به چند نفر sms زدم ناراحتی جای خوشحالی ام را گرفت چون که برای آنهایی که پیام فرستاده بودم همه سفید و خالی ارسال شده بود . قبل از آن از یک نرم افزار ساخت شرکت خارجی که قابلیت فارسی و عربی نوشتن داشت استفاده می کردیم که خیلی بهتر بود اول اینکه موقع sms زدن احتیاجی نبود که وارد نرم افزار شویم و مانند ویندوز آیکون انتخاب زبان می آمد و به راحتی می شد زبان آن را تغییر داد ، و فارسی ساز آن برای تمامی موارد از جمله برای اسامی افراد وارد کردن غیره نیز قابل استفاده بود ولی این نرم افزار همراه اول فقط برای sms زدن کاربرد دارد ، انشالله که مشکلات این نرم افزار جدید را به زودی رفع کنند تا قابل استفاده باشد ،
    با تشکر از جناب آقای حق وردی که به این نکته در سایتشون اشاره کردند .

    پاسخ: آقای عارف عزیز اگر راهنما یا لینکی از این نرم افزار دارید معرفی کنید، ممنونم

    پاسخ
  • بله ، با کمال میل ، سایت دانلود نرم افزار
    http://www.getjar.com/products/1439/PsilocCrystalArabicFarsiUrduLocalisationforSeries60
    به این ترتیب که ابتدا وارد سایت مذکور شده و از قسمت SELECT DEVICE دستگاه همراه مورد نظر خود را انتخاب نموده و سپس دانلود فرمایید .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


پنج + 7 =

فهرست