دور زدن روابط عمومی در کمتر از چند ثانیه

همه می دانستند که امروز آمار مهمی را منتشر می کنیم.

خبرنگارها با تماس تلفنی و چت پیگیر گرفتن آمار مهمی بودند که باید امروز می گرفتم و روی سایت قرار می دادم.

یکی از این تماس ها مربوط بود به دبیر سرویس یکی از خبرگزاری ها که آخرین آمار را می خواست. گفتم با استان مربوطه تماس می گیرم یا آمار را می گیرم یا یک مصاحبه را برای شما هماهنگ می کنم. در همین اثنا، یکی از گرافیست های بخش خصوصی که با روابط عمومی همکاری دارد و از قبل برای ساعتی که حضور پیدا کرده بود قرار داشتیم وارد شد. لابلای تعارفات و گپ و گفت چند دقیقه ای ما مجدد شماره خبرگزاری روی دستگاه موبایلم افتاد. به خیال اینکه تا چند لحظه دیگر پاسخ آن خبرگزاری را می گیرم، تماس را بی پاسخ گذاشتم تا با دست پر به دبیر سرویس محترم زنگ بزنم.

نیم ساعتی گذشت و مشغول گرفتن آمار و اطلاعات از مدیرکل استانی مان بودم که یکی از خبرنگاران روی چت جی میل با گله پرسید: پس ما چی آقای … ؟ همان طور که با مدیرکل مشغول صحبت بودم پرسیدم: چی شده؟ گفت: خبرگزاری … خبری که ما هم دنبالش بودیم کار کرده! خبرگزاری مورد نظر را باز کردم و  در نهایت ناباوری، مصاحبه ای که خودم در حال تهیه آن بودم را به عنوان اولین خبر آن دیدم!

از خبرنگاری که در چت مشغول گله گذاری بود عذرخواهی کردم و از مدیرکل پرسیدم شما مصاحبه داده اید؟ گفت بله، به خبرگزاری …، همین چند دقیقه پیش، قبل از تماس شما!!!

حرفی برای گفتن باقی نمانده بود. تماس من با مدیرکل قطع شد و خبری که قرار بود روی وب سایت قرار دهم و به همه خبرنگارها ایمیل کنم سوخت.

اگر به درخواست رسانه ای پاسخ ندهید، در کمتر از چند ثانیه شما را دور می زنند! حتی اگر دبیر سرویس محترم دوست قدیمی و یار غار شما باشد!!

نوشتهٔ بعدی
شرح وظایف کارشناس و مدیر روابط عمومی
نوشتهٔ پیشین
مهمترین اولویت روابط عمومی: رسیدگی به درخواست های رسانه ای

نوشته‌های مرتبط

۷ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • دزدی تو روز روشن به این میگن . عجب فرز هم بودن….

    پاسخ
    • محمود حق وردي
      24 مرداد 1391 8:21 ب.ظ

      البته نمی شه اسمش رو دزدی گذاشت! وقتی که ما توی روابط عمومی کم کاری کنیم، خبرنگار هم به دنبال سوژه خودش، سعی می کنه زودتر به مقصودش برسه. در نهایت چاره ای نمی مونه جز دور زدن روابط عمومی

      پاسخ
  • نکته خیلی جالبی بود
    مرسی

    پاسخ
  • با سلام خدمت آقای حق وردی
    ضمن عرض ادب و احترام به مدیر کل محترم سازمان مربوطه باید عرض کنم که ارسال اخبار به رسانه ها آنهم به این شکل میبایست حتماً از طریق واحد روابط عمومی صورت بگیرد . اگر مدیران محترم سازمانها از کارشناسان روابط عمومی در زمینه های ارتباطی مشورت بگیرند مطمن باشند اخبار و رویداها ی آن سازمان به شکل مناسب و سریع در رسانه ها منعکس خواهد شد . ضمناً تجربه شما در این زمینه نشان میدهد که مسئولان و همکاران روابط عمومی باید فعال تر از همیشه در سازمان ایفای نقش نمایند و بهتر است مشکلات اینگونه را به مدیران ارشد و میانی سازمان یاد آوری نمایند .

    پاسخ
  • نکات جالبی بودممنون.

    پاسخ
  • خیلی جالب بودممنون

    پاسخ
  • هر چند یک مقدار نامردی بود کار اون دبیر سرویس ولی خب خبرنگار یک خبرگزاری باید همینقدر تیز و سریع باشه…
    در مجموع موفق باشین:)

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


+ 5 = هفت

فهرست