مشکل استفاده از اعشار در خبر

بسیاری از اخباری که در روابط عمومی ما تنظیم می شود، آمار و اطلاعات و ارقام است. برای نشان دادن درصد مقایسه ای آیتم های مختلف موجود در خبر، چاره ای نیست جز استفاده کردن از اعشار (۹/۱ یا ۴/۹ و …)

 

استفاده کردن از اعشار در خبر بسته به نوع مرورگری که از آن استفاده می کنیم اشکالاتی به وجود می آورد. آنچه که ما در خبر پیش و پس از اعشار قرار می دهیم و در مرورگر IE، درست و صحیح، اما در Firefox و Chrome جابجا دیده می شود. هر خبرنگاری هم با مرورگری که در محل کار خود با آن کار می کند اخبار را دریافت می کند و نمی توان انتظار داشت همه از مرورگر منقرض شده IE استفاده کنند. این جابجایی و اشتباهات مکرر و خطاهایی که از رسانه ها در به کار بردن اعشار اعداد موجود در خبر سر می زد تا جایی پیش رفت که در تماس های تلفنی با خبرنگارها و دبیران خبر، مسئله را به ایشان گوشزد کردیم.

 

جالب این بود علیرغم ارسال اصل خبر به صورت فاکس و ایمیل برای خبرنگاران روزنامه ها، بسیاری از دبیران سرویس یا خبرنگاران ترجیح می دادند که از اخبار قرار گرفته روی خروجی خبرگزاری ها استفاده کنند و بسته به مرورگری که از آن استفاده می کردند، عددها درست و غلط درج می شد!!!

 

چاره ای که به ذهنمان رسید:

مشکل همچنان برقرار بود تا اینکه در خبرها به جای اعشار از نقطه استفاده کردیم. (۹٫۱، ۴٫۹) بعد از به کار بردن نقطه به جای اعشار، درصد قابل ملاحظه ای از خطاها کاهش پیدا کرد و به جز یکی از خبرگزاری های مهم که چندین بار به خبرنگار آن مسئله خطاهای مشاهده را یادآوری کرده ایم، سایر خبرگزاری ها با رعایت این نکته، به درستی اخبار سازمان را انعکاس می دهند.

نویسنده:

تاریخ:

نوشتهٔ بعدی
با اخبار سوخته چه غذایی می توان آماده کرد؟
نوشتهٔ پیشین
ایده های تبلیغاتی ۲۳/ بسته بندی های خلاقانه

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


7 × یک =

فهرست