معدل مهارت های ارتباطی روابط عمومی ها چه عددی است؟!

دیروز با یکی از همکاران قدیمی روابط عمومی در شبکه مجازی روابط عمومی ها بحث بود که چرا سایر اعضای سایت تلاشی برای شرکت در بحث های تخصصی ندارند یا اینکه صرفا با ایجاد دوستی و بحث های متفرقه،‌ تلاشی برای تولید محتوای تخصصی نمی کنند.

این همکار گرامی دلیل خوبی آورد. گفت “نباید انتظار داشته باشیم مشارکت اعضا یکسان و فعالانه باشد، چرا که معدل و طیف مهارت های حداکثری و حداقلی اعضای سایت بسیار زیاد است. بعضی فقط در حد ورود به سایت و مشاهده مطالب (که تعداد زیادی از اعضا در این دسته جای می گیرند) و در سوی دیگر اعضایی انگشت شمار قرار می گیرند که هم تجربه بالایی در شبکه های اجتماعی و نحوه فعالیت در آنها دارند و هم از لحاظ تجربه و دانش روابط عمومی به روز هستند.

در میانه این طیف هم اعضایی قرار می گیرند که نظر می دهند، لایک می زنند و یا هر از چندگاهی مطلبی را درج می کنند.
همین طیف وسیع بین دارندگان مهارت و دانش بالا در کار با شبکه های اجتماعی در روابط عمومی ها هم دیده می شود. در سویی کارمندانی حضور دارند که روحیه کارمندی به خود گرفته اند و فعالیت های آنان، رفع مسئولیت و رفع تکلیف است بدون اینکه خلاقیتی به خرج دهند یا برای ارتقای دانش خود تلاشی انجام دهند. در سوی دیگر هم افرادی هستند که به تنهایی بار چند کارمند (بخوانید کارمند بی انگیزه) را به دوش می کشند و علی رغم تلاش های زیاد، سیبل و هدف همیشگی منتقدان واحد روابط عمومی هم هستند.

شاهد این ادعا هم از شناخت عمومی مردم از سازمان های دولتی مشخص است. وب سایت های بلااستفاده، نشریات بی محتوا، فعالیت های روتین و همیشگی بی تإثیر در جایگاه روابط عمومی و …

با نگاهی گذرا به فعالیت روابط عمومی ها (روابط عمومی های دولتی) و ارزیابی سطحی، بین عدد یک تا ۲۰، نمی توان به آنها نمره ای بالای عدد ۱۰ داد!!

پانوشت: قبول بفرمایید انگیزه افراد به میزان تلاش، خلاقیت و همفکری اعضای یک شبکه اجتماعی یا در مقیاسی کوچک تر، در روابط عمومی، بستگی دارد. هر چه مشارکت خلاقانه بیشتر شود، انگیزه حضور و فعالیت هم بالا می رود و در واقعیتی تلخ، هر چه این مشارکت کم یا بی هدف باشد، انگیزه کم تر و تخفیف می یابد.

نویسنده:

تاریخ:

نوشتهٔ بعدی
چرا گوگل برای ایرانی ها رمز دوم اختصاص نداد؟!
نوشتهٔ پیشین
روز جهانی وبلاگ و آرزویی کوچک

نوشته‌های مرتبط

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • شنیده بودم رشته مددکاری و جامعه شناسی رو حذف کردن ولی ارتباطات نه واقعا مایه تعجبه-خوب چرا دانشگاه رو باطل نمیکنن؟ فقط الهیات و فقه و حقوق اسلامی بمونه کافیه دیگه

    پاسخ
  • سلام دوست خوبم
    فکر می کنم یک مشکل جدی در حوزه روابط عمومی وجود دارد که فعالان این بخش نتوانسته اند روابط عمومی را به یک کسب و کار درآمد زا تبدیل کنند. چون نتایج آنی و موثری از حرفه روابط عمومی عاید افراد نمی شود مشارکتشان بسیار بی ثبات و کم است. باید تلاش کنیم طراحی کسب و کارهای روابط عمومی را عملی کنیم
    موفق باشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


× 4 = بیست هشت

فهرست