اهمیت بازخوانی خبر قبل از انتشار

خبر را بارها چک کنیم و اگر خبرمان حاوی آمار بود، بیشتر دقت و بررسی کنیم. علی رغم اینکه ما در روابط عمومی بعد از تنظیم خبر، برای بررسی بیشتر، خبر را به همکارانمان می دهیم تا غلط گیری کنند، یا در مورد محتوای آن نظر تخصصی بدهند اما امروز در یکی از خبرها ایرادی پیش آمد که خبرنگار روزنامه روزگار آن را به ما یادآوری کرد و مجبور شدیم خبر را اصلاح و برای خبرنگاران، مسیج اصلاحیه بفرستیم.
نکته مهم تجربه امروز، دقت نظر خبرنگار روزنامه روزگار بود. هر چند دقت در تنظیم خبر از همه خبرنگاران انتظار می رود، اما این خبرنگار روزگار بود که با کنار هم گذاشتن چند عدد به اشتباه ظریف در آمار ارایه شده پی برد. او بعد از دریافتن این اشتباه با روابط عمومی تماس گرفت و با احترام ضمن یادآوری این مغایرت، گفت که خبر سایت را هم اصلاح کنیم. پیش از تماس این خبرنگار، خبری که به آن اشاره شد بدون توجه به خطای آماری موجود، روی خروجی ده خبرگزاری مهم قرار گرفت. هر چند سرعت انتشار خبر در وب سایت هایی مثل ایسنا، فارس، مهر، خبرآنلاین، ایرنا و … ستودنی بود اما دقت در انتشار آن هم مسئله  مهمی است که علیرغم ایرادات وارده بر روابط عمومی ها در هنگام تنظیم خبر از خبرگزاری های مهم انتظار آن نمی رود.
انتشار خبر مانند تیری است که از چله کمان رها می شود. بعد از انتشار، تصحیح و باز انتشار خبر، مشکل بزرگی است. برای همین دقت ما روابط عمومی ها در درستی اعداد و آمار، صحیح بودن نام و عنوان منبع خبر، عدم تکرار جملات، انتخاب صحیح تیتر، لید و بررسی پیشینه و رنگ آمیزی در انتشار صحیح اخبار، بسیار مهم است.
نوشتهٔ بعدی
کارت تبریک تولد برای همکاران
نوشتهٔ پیشین
به یک خبرنگار نیازمندیم

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


+ 3 = یازده

فهرست