شیوه های دریافت RSS:
۱٫ مبتنی بر وب ( Web Based) مثل استفاده از گوگل ریدر Google Reader ، یا Bloglines
همچنین سایتهایی وجود دارند که شما در آنها عضو شده و از خدمات آنها مثل دسترسی به فیدهای موردعلاقه خود، استفاده می کنید. مثل: http://www.iranfeeds.com
۲٫ مبتنی بر دسکتاپ: با استفاده از Mozilla Thunderbird در ویندوز و Safari در مکینتاش یا نرم افزارهای دیگر
در این شیوه شما باید یکی از نرم افزارهای دریافت RSS را دریافت و روی سیستم خود نصب کنید و بعد از نصب آدرس سایت های مورد علاقه خود را به این نرم افزار وارد کنید.
اخیرا سایت هایی نظیر یاهو و گوگل که مخاطبین زیادی در گوشه و کنار دنیا از سرویس ایمیل رایگان آنها استفاده می کنند، برنامه RSS Reader را به صورت یک سرویس رایگان به خدمات خود اضافه کرده‌اند. سرویس جدید ایمیل یاهو و همچنین Google Reader چنین امکانی را برای کاربران فراهم کرده‌اند. بدین ترتیب کاربرانی که علاقه ای به نصب نرم افزارهای جدید ندارند، یا استفاده از سرویس ایمیل برای ایشان آسان تر است، می توانند RSS سایت مورد علاقه خود را در سایت های یاد شده وارد کنند و بعد از هر ورود (Sign In کردن)، به صورت خودکار آخرین اخبار مورد علاقه خود با ببینند.
کدام ابزار گردآوری خبر از همه بهتر است:
Sharpreader: این برنامه رایگان است و ظاهری شبیه به Outlook Express دارد. به راحتی می توان با آن در اینترنت گشتی زد و حتی به عنوان یک مرورگر نیز قابل استفاده است
Newsgator: برنامه ای الحاقی (Plug in) که داخل Microsoft Outlook می نشیند و امکان مشاهده نامه ها و خبرهای پست شده را به طور همزمان برای شما فراهم می سازد.
BlogLines: روی وب کار می کند، بنابراین رابط کاربری آن خیلی آزاردهنده است. ولی خوبی آن این است که از هر کجای دنیا و با هر کامپیوتری می توانید به خبرهای خود دست پیدا کنید.

نحوه نصب و استفاده
مزایا و معایب
منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


8 × = هفتاد دو

فهرست