ایده های تبلیغاتی ۱۴/ بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه

بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه p&g

یکی از مهمترین محدودیتهایی که بیلبوردهای تبلیغاتی با آن مواجه هستند، ایستا بودن و بی حرکت بودن آنها است. از آنجائیکه این نوع بیلبوردها نمی توانند بیش از یک تصویر را به نمایش بگذارند، تاثیرگذاری آنها تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.
با این وجود چنانچه عنصر خلاقیت و نبوغ به درستی به کار گرفته شود می توان به این بیلبوردهای بی جان نیز تحرک و زندگی بخشید.
در کمپین زیر که توسط شرکت معتبر تبلیغاتی Saatchi & Saatchi برای تبلیغ یکی از برندهای شرکت Procter & Gamble طراحی و اجرا شده است عنصر خلاقیت به طرزی هنرمندانه به خدمت گرفته شده است. در این کمپین یک تابلوی کوچکتر در شمایل لکه ای سیاه رنگ و در فاصله ای جلوتر از بیلبورد اصلی قرار داده شده است. زمانی که اتوموبیلها از دور به طرف بیلبورد در حرکتند لکه سیاه روی بیلبورد اصلی دیده می شود. در این لحظه مخاطب لباسی سفید را می بیند که لکه سیاه رنگی روی آن قرار دارد. اما به محض اینکه اتوموبیل به بیلبورد نزدیک می شود تابلوی لکه سیاه (به دلیل فاصله ای که با بیلبورد اصلی دارد) از روی بیلبورد خارج می شود. نتیجه اینکه همزمان با نزدیک شدن اتوموبیلها به بیلبورد، لکه سیاه نیز از روی پیراهن سفید خارج می شود.
این اتفاق با جمله ای  که به زبان اسپانیایی روی بیلبورد نوشته شده است کاملاً مصداق پیدا می کند. ترجمه فارسی جمله این است: ”  به همین سرعت پاک می شود” یعنی Ariel قادر است لکه های روی لباسهای شما را با سرعت پاک و تمیز کند.
همانطور که اشاره شد بیلبورد ها فاقد عنصر تحرک هستند اما در این کمپین خلاقانه از حرکت اتوموبیلها برای جان دادن به بیلبورد به شکلی هنرمندانه استفاده شده است.
لازم به توضیح است کمپین فوق که در شهر بویرس آیرس کشور آرژانتین اجرا شده است موفق شد در سال ۲۰۰۷ در جشنواره تبلیغاتی Montreux مدال طلای بخش تبلیغات محیطی را تصاحب کند.
در زیر تصاویر این بیلبورد در مراحل مختلف قابل مشاهده است:


نویسنده:

تاریخ:

دسته بندی:

تبليغات, گرافیک
نوشتهٔ بعدی
یک تجربه جدید
نوشتهٔ پیشین
ایستگاه های رادیو، فرکانس ها ـ ایران

نوشته‌های مرتبط

۱۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • محمود مرادي
    2 دی 1387 7:41 ق.ظ

    سلام به دوست عزیزم جناب آقای محمود خان حق وردی
    دست مریزاد – طرح قشنگ و زیبایی را از بیلبوردها می آوری و در عین سادگی خلاقیت و نوآوری را نیز دارا میباشد مخصوصاً نمونه لکه سیاه روی پیراهن . پیشنهاد میکنم در صورت امکان علاوه بر طرحهای جالب خارجی از طرحهای موفق داخل کشور نیز نمونه هایی را در وبلاگت بیاوری ، باب خوبی میتونه بشه برای “تبلیغات محیطی” و خود جنابعالی با توجه به تجربیاتت یکی از کارشناسان و صاحب نظران این رشته هستید .

    پاسخ
  • سلام
    دوست عزیز مطالب خوبی بود ان شائالله بیشتر بتوانم سربزنم واستفاده کنم
    از همت وتلاش شما سپاسگزارم
    موید باشید
    صالح -کارشناس روابط عمومی

    پاسخ
  • سلام دوست عزیز از اینکه با شما آشنا شدم خوشحالم چنانکه وبلاگ روابط عمومی کاشان را لینک کنید خوشحال خواهم شد

    پاسخ
  • حامد اسلامی
    23 مرداد 1388 12:16 ب.ظ

    سلام
    خسته نباشی
    عالی بود
    من سرپرست اجرایی شهرک صنعتی اراکم(خیرآباد)لطفا اگر مطلبی در مورد بیلبورد داشتی برام بفرست.
    جبران میکنم.
    حامد . آرشیتکت.اراک
    ایام عزت مستدام

    پاسخ
  • سلام دوست عزیز.
    فقط می تونم بگم برای گرافیک ایران متاسفم،همین.
    حتی قابل مقیسه با بیلبوردای ایرانم نیست.

    پاسخ
  • سلام عالی بودمن میخواستم بیلبوردبزنم میشه لطفا اگرایده های دیگرداشتید برام بفرستید .تابتونم استفاده کنم

    پاسخ
  • سلام.به تبلیغات محیطی خیلی علاقمند هستم .لطفا اگر مطلب جدیدی در این رابطه وبیلبورد تبلیغاتی به دست اوردید برای من ایمیل نمایید. متشکرم

    پاسخ
  • سلام دوست عزیز بنظر من آژانس های تبلیغاتی خارجی میتونن ایده های بهتر از این خلق کنند چون هم صاحبان تبلیغ به خوبی هزینه میکنند هم مثل ما اینقدر محدود نیستن بخاطر همین خلاق تر هستند . منهم اینو قبول دارم که بیلبورد جذابیت نداره بخاطر سکون ولی ایرانی ها چرابهش بیشتر بها میدن. من خودم تلویزیون شهری دارم ولی به اون مثل بیلبورد بها نمیدن در صورتی که مزایای اون ۱۰۰ برابر بیلبورده ولی اگر شما ایده ای دارین که بشه با اون مشتری جلب کرد با کمال میل میپذیرم منتظر نظر شما هستم .سپاس

    پاسخ
  • سلام من طراح گرافیک هستم و طرح های گرافیک محیطی خوبی ارائه میدم .به ویژه بیلبوردهای خوبی طراحی می کنم اگر کسی سفارش کار داشت انجام می دم .
    مطمئنم از کارام لذت می برید (:

    پاسخ
  • بسیار ممنون هم بابت این مطلب زیبا و هم مابقی مطالب جذاب و خواندنی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


هفت − 5 =

فهرست