رونمایی از کتاب «در حسرت فهم درست» دکتر محسنیان راد: ۱۱ مرداد

تازه‌ترین کتاب مهدی محسنیان راد استاد برجسته علوم ارتابطات ایران با عنوان « در حسرت فهم درست» یازدهم مرداد ماه رونمایی خواهد شد.

دکتر محسنیان‌راد در این کتاب روایات خود را از فراز و فرودهای ۴۲ سال پژوهش ارتباطی در حوزه‌های ارتباطات اجتماعی، زبان و ارتباط و مطبوعات، خبر و روزنامه‌نگاری منتشر کرده است.

در این کتاب پژوهش‌های مهدی محسنیان‌راد در حوزه‌های یادشده درج شده که برخی از این پژوهش‌ها برای نخستین بار پس از بیش از دو دهه منتشر می‌شوند.

دکتر مهدی محسنیان‌راد در ابتدای هر مطلب، داستان آغاز و انجام پژوهش‌ها را در قالب روایاتی شیوا و فصیح نوشته که این روایت‌ها بیانگر سیر تحول نگرش به پژوهش‌های ارتباطی در ۴۲ سال گذشته است.

darhasrat

 

در بخشی از مقدمه امیرعباس تقی‌پور دبیر هشت دوره همایش روابط عمومی الکترونیک و مدیرمسؤول ماهنامه مدیریت ارتباطات بر این کتاب آمده است: در نخســتین همایش روابطعمومی الکترونیک که در ســال ۱۳۸۳ برگزار شد، به تصمیم هیأت علمی همایش، از خدمات علمی استاد کاظم معتمدنژاد تجلیل شد. طی سالهای بعد، هر سال یکی از استادان پیشگام روابط عمومی الکترونیک مورد تقدیر قرار گرفت. در سال ۱۳۹۱ اما هیات علمی همایش تصمیم

گرفت از خدمات علمی استاد مهدی محسنیان راد به دانش ارتباطات تجلیل شود. مقاومت ایشان در پذیرش این پیشــنهاد و اصرار ما در انجام آن هنگامی حل شد که مرحوم دکتر معتمدنژاد مداخله کرده و ایشان را قانع به پذیرش این پیشنهاد کرد. تجلی رابطه دیرینه استاد و شاگردی این دو گرامی که در آن روز، چهل و پنجمین سال باهم بودن را میگذراندند هنگامی به اوج رسید که استاد معتمدنژاد در مراسم تجلیل از او، یکی از پرشورترین سخنرانیها را ایراد کردند.

 

وقتی تصمیم گرفتیم به مناســبت مراســم تجلیل از ۳۰ ســال خدمات علمی و فرهنگی دکتر مهدی محسنیان راد به دانش ارتباطات، مجموعه مقالات ایشان را در قالب کتابی چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار دهیم، فقط توانستیم برای روز موعود دو نسخه دیجیتال را آماده و مراسم نمادین رونمایی را برگزار کنیم اما پس از مراسم، به دلیل تصمیم ایشان بر جایگزین کردن تحقیقات منتشر نشده و حساسیت و دقت بالای استاد در انتشار کتاب، وقفه ای طولانی و چندماهه اتفاق افتاد ولی در عوض منتهی به اثری شد که ناشر به آن مباهات می‌کند.

 

مجموعه پیش رو، پژوهشها و تحقیقات نمونه دکتر مهدی محســنیان راد است که از سالهای جوانی تاکنون را شــامل می‌شود؛ مجموعه‌ای که به خوبی می توان از طریق آن سیر تحولات دانش ارتباطات در ایران را ترسیم کرد. علاوه بر این به درخواست اینجانب، در پیوست این مجموعه، بیانیه ها و پیامهای تبریک استادان و علاقه مندان به ایشان که به مناسبت برگزاری مراسم تجلیلشان به دستمان رسیده بود، آمده است؛ مجموعه ای که گواهی است بر کم نظیر بودن شخصیت علمی و اخلاقی ایشان.

 

در این مراسم که روز یازدهم مرداد ماه و به میزبانی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران صورت می‌پذیرد، علاوه بر رئیس کتابخانه ملی، استادان علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری، اعضای انجمن‌های علمی و تخصصی روابط عمومی و روزنامه نگاری، مدیران مسؤول نشریات و رسانه ها و برخی دیگر از صاحبنظران حوزه رسانه حضور داشته و به سخنرانی خواهند پرداخت.

 

این مراسم از ساعت ۱۷ الی ۱۹ یازدهم مهرماه در محل کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

 

شایان ذکر است دکتر محسنیان راد بعد از روز رونمایی این کتاب، در روز ۱۲ مرداد به منظور فرصت مطالعاتی ۶ ماه از ایران خارج خواهند شد.

 

کتاب «در حسرت فهم درست» به قلم دکتر مهدی‌ محسنیان‌راد در ۶۸۸ صفحه، با قیمت ۲۳ هزار تومان توسط انتشارات سیمای شرق به چاپ رسیده است.

 

منبع: مهر

نویسنده:

تاریخ:

دسته بندی:

همسايه‌ها
نوشتهٔ بعدی
حفاظت شده: ارتباطات توسعه؛ جلسه اول
نوشتهٔ پیشین
تصاویر دلخراش غزه نباید بی‌محابا پخش شوند

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


هفت × 3 =

فهرست