قیمت و قدرت تبلیغات در فوتبال ایران

 

امروز سازمان لیگ فوتبال کشور، شرکت ایرانیان نوین (کانون تبلیغات ایران نوین) را به عنوان مجری انحصاری تبلیغات محیطی دو فصل آینده فوتبال کشور انتخاب کرد.

رقم پیشنهادی این قرارداد که در نوع خود بی سابقه است و فردا (شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۲) به امضا می رسد، ۱۶۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای دو فصل آینده فوتبال لیگ فوتبال کشور است.

 

برای آشنایی بیشتر با کانون تبلیغاتی که مدعی است بزرگترین آژانس تبلیغاتی ایران است، کمپین ها و نتیجتا، بیلبوردها و تیزرهای فعلی بانک ملت، بیمه ما، آی سیم، تویویوتا کمری و یاریس، رامک خودرو (وارد کننده اتومبیل های سانگ یانگ کره)، پاکسان و … را می توان مثال زد.

 

این کانون تبلیغاتی، بجز بیلبورد و تهیه تیزرهای تلویزیونی، سال گذشته، برگزاری رویداد مهم فوتبالی پرسپولیس ـ آث میلان را نیز برعهده داشت و روی بنر بزرگ نصب شده در میدان ولیعصر (به دور کارگاه مترو)، برگزاری این بازی را به عنوان شاخص تبلیغاتی خود مطرح کرده بود.

 

در ۱۸ مورد خدمات این کانون تبلیغاتی، از طراحی و برنامه ریزی کمپین و تحقیقات و مشاوره بازاریابی و تولید تیزر و فیلم صنعتی تا طراحی گرافیک و دکوراسیون و غرفه سازی و اسپانسرشیپ ورزشی و فرهنگی دیده می شود.

 

فوتبال دوستان مدت هاست نام این کانون تبلیغاتی را در کنار زمین های بازی فوتبال لیگ برتر دیده اند و انتخاب این شرکت در بین ۲۶ شرکت کننده در مزایده سازمان لیگ فوتبال چندان دور از انتظار نبود.

 

رقم پیشنهادی ۱۶۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی برای دو فصل آینده فوتبال کشور در حالی است که در قرارداد سه ساله گذشته رقم تبلیغات محیطی در سال اول تا سوم به ترتیب ۱۴، ۱۶ و ۱۸ میلیارد تومان بود.

 

به گفته مهدی تاج، رییس سازمان لیگ، امسال (۱۳۹۳) کف مبلغ مزایده برای تبلیغات محیطی ۳۰ میلیارد تومان برای سال اول و ۳۶ میلیارد تومان برای سال دوم است. تاج می افزاید: پیش‌بینی کردیم با به مزایده گذاشتن این کار، ارقام پیشنهادی بالا می‌رود که همین هم شد. از میان این ۲۶ شرکت ۱۱ شرکت یک درصد مبلغ پایه مزایده یعنی ۳۰۰ میلیون تومان را واریز کردند و با گرفتن اسناد مزایده در آن شرکت داشتند و پس از باز شدن پاکت‌ها، در حضور رییس فدراسیون، نماینده سازمان بازرسی، تمامی اعضای هیات رییسه سازمان لیگ و مسئولان حراست وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال که جمعا تعدادشان ۱۷ نفر بود، ۴ شرکت مبالغ بیشتری نسبت به بقیه داشتند که آن‌ها را به عنوان برنده اعلام کردیم.

 

البته حتی تماشاگران غیرحرفه ای فوتبال هم می دانند که تا چه حد تبلیغات آشفته کنار زمین فوتبال در سال های اخیر از کنترل خارج و شلخته و آزاردهنده شده است. حال باید دید با این ۱۰۰ میلیارد خارج از برنامه سازمان لیگ که به عنوان قرارداد فردا امضا می شود تا چه حد بازار آشفته تبلیغات فوتبال کشور با تغییر مواجه می شود و قیمت قراردادهای متقاضی تبلیغات و کیفیت و نظم بخشی تبلیغات کنار زمین بهبود پیدا می کند.

 

این قرارداد در حالی امضا می شود که موضوع «حق پخش تلویزیونی» مسابقات از مناقشه های سازمان لیگ، باشگاه ها و صدا و سیماست و تاکنون صدا و سیما علاقه ای به این مسئله نشان نداده است.

نویسنده:

تاریخ:

دسته بندی:

تبليغات, يادداشت
نوشتهٔ بعدی
ایده های تبلیغاتی ۲۶/ مجموعه ساعت های شاد
نوشتهٔ پیشین
چهار حقیقت شبکه های اجتماعی

نوشته‌های مرتبط

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


2 − یک =

فهرست