اکانت گوگل؛ محبوب هر روابط عمومی/ بخش اول: جیمیل


Gmail! استفاده از ایمیل

(فوروارد کردن میل ها و ست کردن اکانت های مختلف شخصی و اداری برای سهولت در استفاده)


خیلی از کسانی که هم اینک از سرویس های مختلف گوگل استفاده می کنند، اولین بار، در جی میل ثبت نام کردند و شاید به ندرت کاربری را بتوان یافت که برای استفاده از سرویس دیگری از گوگل، صرفا در آن بخش ثبت نام کرده و از آن طریق امکان استفاده از سرویس های گوگل را پیدا کرده باشد.

داشتن اکانت های مختلف اداری در روابط عمومی امری طبیعی است. چک کردن اکانت هایی نظیر info، pr، ravabet و … عبارت های دیگری که در فراخوان ها، همایش ها، ثبت نام و عضویت ها و … در دامین سازمان به عنوان ایمیل تعریف می شوند، یکی از دردسرهای جاری روابط عمومی است. جی میل کار را ساده کرده، کافی است شما در زمان تعریف کردن این اکانت ها در وب میل سازمانی، یک فورواردر روی آن بگذارید و ایمیل های رسیده به آدرس های سازمانی خودتان را به آدرس جی میل خودتان هدایت کنید.

در صورت لزوم پاسخگویی به ایمیل های رسیده با میل سازمانی هم کافیست که آدرس میل سازمانی خودتان را در بخش تنظیمات » Accounts and import » سپس » Send mail from another address وارد کنید. با وارد کردن شماره ای که جی میل برای اطلاع از صحت دسترسی شما به آدرس وارد شده ارسال می کند به پنجره تأییدیه، شما می توانید به کمک جی میل، ایمیل هایی با نشانی سازمانی خودتان را به مخاطبین سازمانی تان ارسال کنید. جی میل خودتان را باز کنید، با تعریف یک یا چند filter می توانید ایمیل های رسیده از اکانت های مختلفتان را که قبلا با فیلترهای تعریف شده شما شناسایی و برچسب خورده اند را بیابید و بدانید که ایمیل های موجود در اینباکس شما برای کدامیک از آدرس های شما ارسال شده بوده اند و به آنها پاسخ و یا در label های جی میل آنها را آرشیو کنید.

  • آرشیو بی پایان

زمانی که سرویس دهنده های رایگان ایمیل با اینباکس های محدود تلاش می کردند کاربران را به سمت خود جلب کنند، جی میل با شعار یک گیگ + بی نهایت  پا به عرصه گذاشت و همه رقبا را از میدان به در برد. هم اکنون که این مطلب نوشته می شود، ۶ سال از آن زمان گذشته و کاربران جی میل بیش از ۷٫۶  گیگ فضا در اختیار دارند. برای ما روابط عمومی ها، این فضا بسیار کاربردی و مفید است.

این فضای رایگان قابل ملاحظه این امکان را به ما می دهد تا پیش نویس های سفارشات گرافیکی، ارسال و مراسلات و فایل های کاری و … را به آسانی آرشیو و دسته بندی کنیم و در زمان نیاز با جستجوگر قوی جی میل که از موتورهای گوگل بهره می برد، فایل های موردنظرمان را بازیابی کنیم.

  • چت

همان طور که همه می دانیم مدت زمانی است که چت هم به صفحه جی میل راه پیدا کرد و حتی رقیب قدیمی، یعنی یاهو را هم به فکر انداخت که مسنجر را به فضای میل خود دعوت کند. هر چند جی تاک مدت ها در دسترس بود؛ اما استفاده چت در داخل پنجره میل، کار را ساده تر کرد. استیتوس های خبری برای آگاه کردن خبرنگارانی که در فهرست مخاطبین ما قرار دارند، ارسال کردن لینک به همکاران، خبرنگاران، مدیران و دوستان، ارتباط های سریع با شرکت های همکار و از همه مهمتر آرشیو مستند این ارتباطات که بسیار کاربردی است، امکان دیگری است که به خدمت روابط عمومی آمده است. اگر وب کم  و سرعت اینترنت خوبی داشته باشید، هیجان چت تصویری و کنفرانس های گروهی هم خالی از لطف نیست.

  • Buzz!

اشتراک گذاری علاقه مندی های کاری و خبری با همکاران، خبرنگاران و مدیران. با درج لینک یا متن می توان جدیدترین رویدادها و اتفاقات را به صورت غیرمستقیم با شرکای کاری به اشتراک گذاشت و از مطالب دیگران بهره گرفت و در این جریان پیوسته، جستجو کرد.

در یادداشت های بعدی می خوانید

  • استفاده از خبرخوان گوگل ریدر
  • استفاده از اسناد گوگل
  • ساخت یک گالری تصاویر خصوصی در پیکاسا
  • درج تاریخ برنامه های سازمان در تقویم گوگل و اشتراک گذاری محدود بین کارکنان روابط عمومی با سطح دسترسی مشخص
  • استفاده از فیدبرنر

نویسنده:

تاریخ:

نوشتهٔ بعدی
روابط عمومی و استفاده از موبایل برای برگزاری مسابقه
نوشتهٔ پیشین
کارت تبریک تولد برای همکاران

نوشته‌های مرتبط

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


1 − = صفر

فهرست