مزایای استفاده از BCC در ایمیل

خیلی خوب شد که این ایمیل از مجید ضرابیان به دستم رسید چرا که توصیه های ارسال ایمیل به صورت رونوشت مخفی در این یادداشت خوب قید شده است. فقط ای کاش این دوست گرامی به منبع مطلب هم اشارتی می کرد.

BCC چیست ؟
BCC از کلمات blind carbon copy ، اقتباس شده است . با استفاده از  BCC ، امکان مخفی نگه داشتن آدرس دریافت کنندگان یک Email ، فراهم می گردد . بر خلاف آدرس هائی که در فیلد To و یا CC درج و امکان مشاهده آنان توسط سایر دریافت کنندگان وجود دارد ، امکان مشاهده آدرس های درج شده در فیلد  BCC توسط سایر دریافت کنندگان وجود نخواهد داشت(  ارسال نسخه ای از نامه به شخص ثالث بدون این که به دریافت کننده اولیه نامه اطلاعی داده شده باشد  ).

چرا می بایست از BCC استفاده کرد؟
در این رابطه می توان به دلایل زیر اشاره کرد:

محرمانگی : در برخی موارد  لازم است که به دریافت کنندگان یک Email این امکان داده شود تا بدانند چه افراد دیگری نیز آن را دریافت داشته اند . در برخی حالات دیگر ممکن است شما قصد ارسال یک Email برای چندین دریافت کننده را دارید و نمی خواهید آنان نسبت به این موضوع آگاه گردند که نامه ارسالی توسط چه افراد دیگری نیز دریافت شده است . مثلا”  زمانی که شما یک Email را به نمایندگی از سازمان و یا یک موسسه تجاری برای مشتریان خود ارسال می نمائید ، صیانت از لیست مشتریان ، بسیار حائز اهمیت می باشد. در صورتی که از فیلدهای To و یا CC به منظور ارسال یک Email برای دریافت کنندگان متعددی استفاده می گردد ، دریافت کنندگان Email هر گونه پاسخی که به پیام ارسالی داده خواهد شد را نیز دریافت خواهند کرد ( مگر این که فرستنده آنان را از لیست حذف نماید ).

پیگیری : در صورتی که قصد پیگیری ، دستیابی و یا آرشیو نامه های الکترونیکی ارسالی بر روی یک account دیگر را داشته باشید، می توان از BCC استفاده نمود . در چنین مواردی یک نسخه از نامه های الکترونیکی ارسالی به صورت اتوماتیک به  یک account دیگر و بدون اطلاع دریافت کنندگان Email ارسال می گردد.

رعایت حقوق دریافت کنندگان : نامه های الکترونیکی فوروارد شده ، اغلب شامل لیست های طولانی از آدرس هائی است که توسط فرستنده قبلی و با استفاده از فیلد CC ، ارسال شده است . اینگونه آدرس ها عموما” فعال و معتبر بوده و خوراک مناسبی برای توزیع کنندگان نامه های الکترونیکی ناخواسته، خواهند بود .علاوه بر این ، تعداد زیادی از نامه های الکترونیکی حاوی ویروس از آدرس های Email موجود در پیام هائی که شما دریافت می نمائید ، استفاده نموده و اقدام به جمع آوری آدرس های فوق می نمایند .بنابراین، وجود اینگونه لیست های طولانی در پیام های فوروارد شده ، تمامی آدرس های موجود در لیست را در معرض تهدید قرار خواهد داد  ( در صورت آلودگی پیام های دریافتی ).

تعداد زیادی از  استفاده کنندگان نامه های الکترونیکی ، پیام های دریافتی را با استفاده از فیلد CC  برای تمامی اعضاء موجود در دفترچه آدرس خود، فوروارد می نمایند . پیشنهاد می گردد، دوستان خود را تشویق نمائید در مواردی که قصد فوروارد پیام هائی را برای شما دارند از فیلد BCC ، استفاده نمایند .در چنین مواردی ، امکان مشاهده آدرس Email شما توسط سایر افراد کمتر می گردد. به منظور پیشگیری در مقابل اینگونه مسائل ، پیشنهاد می گردد علاوه بر استفاده از BCC در صورت فوروارد نمودن پیام ها ، تمامی آدرس های Email موجود در پیام ، نیز حذف گردد .

چگونه می توان از BCC استفاده نمود؟
اکثر برنامه های ارسال Email دارای گزینه ای به منظور استفاده از فیلد BCC ( پائین تر از فیلد To ) ، می باشند . در صورتی که قصد دارید تمامی دریافت کنندگان یک Email را در فیلد BCC مشخص نمائید و برنامه ارسال کننده ، اجازه  ارسال یک نامه الکترونیکی بدون درج یک آدرس در فیلد To را نمی دهد ، می توانید آدرس Email خود را در فیلد To درج نمائید. بدین ترتیب ، علاوه بر مخفی نگه داشتن هویت سایر دریافت کنندگان ،می توان از ارسال موفقیت آمیز یک پیام نیز اطمینان حاصل نمود.

نویسنده:

تاریخ:

نوشتهٔ بعدی
خبرنویسی در روابط عمومی/ چهار بلوک خبرنویسی؛ بخش اول
نوشتهٔ پیشین
محتوا پادشاهی می کند!

نوشته‌های مرتبط

۳ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


2 − دو =

فهرست