خبری را به رسانه ها بدهید که قبلا منتشر نشده باشد

توزیع خبر روابط عمومی ها در رسانه ها

اگر قرار است خبری را برای انعکاس، در اختیار رسانه‌ها بگذاریم، باید «عدالت توزیع» را رعایت کنیم. چنانچه رخدادی با ارزش خبری در مجموعه/شرکت/ یا سازمان شما اتفاق افتاده، یا در یک رویداد حضور پیدا کردید که خبرنگاری در آن حاضر نبود، در انعکاس خبر باید به این نکات توجه داشت:

۱- رسانه‌های عمومی یا تخصصی را، «همزمان» مطلع کنید. یعنی جزئیات آنچه در مجموعه شما رخ داده یا در آن رویداد که شاهد آن بوده اید را تایپ یا دستنویس کرده و به خبرنگاران و رسانه‌های متبوع، همزمان ارسال کنید.

۲- برای اینکه رسانه ها بدانند که آن ها، تنها گیرنده خبر شما نیستند، در بالای متن، بیاورید: رسانه های …./ و نام رسانه ها را فهرست کنید تا بدون ایجاد دلخوری بعدی، خبرنگاران در جریان باشند که تنها گیرنده خبر، رسانه آن ها نبوده و به قول خبرنگاران، خبر «دریافتی» است. قبلا به این قبیل خبرها، فکسی هم گفته می شد.

⚠️ ۳- نکته بسیار مهم اینکه، خبر منتشر شده در یک رسانه را، برای انعکاس، در اختیار رسانه‌ی همکار او قرار ندهید، چرا که عملا ضمن بی احترامی به رسانه، به او غیرمستقیم می گویید که ارزش آن رسانه‌ی اول که خبر را به او داده اید، از بعدی ها بیشتر است. بدیهی است رسانه ها از انتشار خبر شما، خودداری کنند و خبر سوخته را کنار بگذارند.

نظر شما چیست؟

نویسنده:

تاریخ:

دسته بندی:

روابط عمومی
نوشتهٔ بعدی
خبر را به رپرتاژ تبدیل نکنیم
نوشتهٔ پیشین
انتخاب نحوه پوشش خبری در رویدادها برای روابط عمومی+فایل صوتی

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


یک + = 8

فهرست