روابط عمومی کتاب و کتابخوانی

این یک آگهی تبلیغاتی نیست!!!
مدتی بود از فروشگاه نشرچشمه خرید می کردم. خرید کتاب خیلی لذت بخشه اگر با فراغ بال بتونی کتاب ها رو زیر و رو کنی و اگر شد سری هم به مقدمه و صفحات متن بزنی، خرید من بستگی داشت به اینکه برای ورزش به مجتمعی که نزدیک این فروشگاه بود، سر بزنم. فضای داخل این فروشگاه خیلی صمیمی بود، یک کافی شاپ کوچک و جمع و جور، کانتر فروش موسیقی، کامپیوتر جستجوی کتاب ها و برخورد فروشنده ها و توضیحات و راهنمایی های کوتاه و درخور توجهشون. یک سالی گذشت و راهم به اون طرف ها نیفتاد. داشت کم کم فراموشم می شد که روزگاری برای خرید کتاب وقت می گذاشتم و برای به انتها نرسیدن کتابهایی که می خوندم دعا دعا می کردم. تا اینکه یکی از همکاران سازمان گفت این فروشگاه (نشرچشمه) یه کلوب راه انداخته. یه وبلاگ ساده که خوانندگان کتاب می تونند فهرست آخرین کتاب ها رو روی این وبلاگ ببینند و اگر خواستند به عضویت این کلوب در بیان. ماجرا با یک درخواست کوچک شروع شد. برام یه فرم عضویت ارسال شد و عضویتم با تکمیل و تأیید این فرم ثبت شد. بعد ارتباط بیشتر شد. یک روابط عمومی واقعی، ارسال نتایج ادبی برگزار شده در سال ۸۶، ارسال فهرست کتاب ها با موضوع بندی، ارسال فرم لیست خرید و جمع پس اندازی که از درصد تخفیف خرید به مشتری ها تعلق می گرفت و ….
و در نهایت داستان یکی بود و واقعی از ماجرای شکل گیری حرکتی که شکل گرفته و ارزش هایی که این انتشارات به اونها اعتقاده داره.
فکر می کنم این دوستان با سرعت کم اما موثر پایه ای ترین اصول روابط عمومی و مشتری مداری رو پیاده می کنند. توجه، ارتباط مستمر، احترام وارزش گذاری به مشتری، قائل شدن تخفیف بابت خرید، و اطلاع رسانی صحیح و مداوم، پاسخگویی به هنگام و موجز و … همه اینها اصولی هستند که ما هم در روابط عمومی سازمان تلاش می کنیم اونها رو محقق کنیم.
روشی که شرکت حامی نشر چشمه از اون با عنوان CRM یاد می کنه.
CRM به مجموعه متدولوژ‍یها، استراتژیها، فرایندها، نرم افزارها و سیستمهایی گفته می‌شود که به یک سازمان در جهت مدیریت موثر ارتباط با مشتریان خود کمک می‌کند. البته باید به این نکته توجه داشت که دستیابی به روشهای پیشرفته مدیریت ارتباط با مشتری، تنها با خرید یک نرم افزار CRM حاصل نمی‌شود. بلکه استقرار CRM در یک سازمان نیازمند ملزومات بسیار بیشتری می باشد…
مجموعه خدمات زیر در زمینه CRM ارائه می‌شود:
– مشاوره در زمینه تحلیل وضعیت موجود و ترسیم وضعیت مطلوب
– اصلاح فرایندهای بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و سایر فرایندهای مرتبط با CRM
– آموزش به پرسنل سازمان و ایجاد جو مشتری گرایی و مشتری مداری
– نظارت بر حسن انجام دستورالعمل های CRM و کنترل محسوس و نامحسوس کارکنان
– ارائه راه حلهای نرم افزاری، تهیه ابزارهای لازم، نوشتن نرم افزار CRM‌ به صورت Win Based و Web based

با امید موفقیت کسانی که برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی تلاش می کنند.

نویسنده:

تاریخ:

دسته بندی:

روابط عمومی
نوشتهٔ بعدی
خبرخوان ها؛ امکانات و مزایا
نوشتهٔ پیشین
امروز؛ رونمایی از آخرین کتاب دکتر معتمدنژاد

نوشته‌های مرتبط

۵ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


9 + هفت =

فهرست