تبلیغات بانک ها تا اطلاع ثانوی ممنوع!!!

به هر طرف نگاه می کنیم اخبار اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی نقل محافل است. یکی معزول شد، دیگری را مستعفی کردند و سامان بانکی را بی سامان کردند. صفحه هر روزنامه ای را ورق می زنی و صفحات هر خبرگزاری را که عوض می کنی، نشانی پر رنگ از اخبار اختلاس خودنمایی می کند.

 

در هیچ سالی از سال های گذشته، همچون سال ۱۳۸۹، موسسات مالی و اعتباری و بانک ها این چنین رشد و ظهوری نداشتند، کافی است فردا صبح که به سر کار می روید یک بار با دقت بانک ها و موسسات مالی و اعتبار جدیدی که در مسیر می بینید را شمارش کنید.

 

بانک ها برای جیب هایی که پول داشتند و نداشتند کیسه دوختند. خب! بانک های نوظهور برای معرفی نام و اعتبارشان به جز جوایز میلیاردی ـ و این که خیلی بانک های خوب و مطمئنی هستند ـ دست به جیب شدند و کلی آگهی تلویزیونی و شهری و خیابانی و بیابانی (بیلبوردهای بین شهری) تدارک دیدند.

 

اما چه شانس بدی که هوا خوب نیست، کافی است اسم بانک را بیاورید، ذهن بی اختیار به یاد اختلاس می افتد که گفتند اختلاس نیست و بهتر است از عبارت “تخلف مالی” استفاده کنید. هنوز پای بانک ملی به این قضایا باز نشده بود که این پیام تبلیغاتی روی گوشی تلفن های همراه مردم دست به دست می شد: “هر جا سخن از اختلاس است، نام بانک صادرات ایران می درخشد!!” اما حالا باید نام بانک ملی را در این شعار تبلیغاتی استفاده کرد.

 

چه پرو‍ژه ها و کمپین های عظیمی که برای این روزها برنامه ریزی نشده بود و از بخت بد بانک ها به بایگانی سپرده نشدند. یاد بیلبورد بانک آریا در بزرگراه مدرس افتادم: اسمی کهن، رسمی نوین!! از حق نگذریم، چه ذوقی داشتند اختلاس گران در انتخاب اسم این بانک.

 

ازیاد نقدینگی، بانک های نوظهور را به شوق می آورد و وام های کوچک که با انواع و اقسام محکم کاری به مشتریان داده می شد، سودهای کلان را راهی سیستم بانکی می کرد. پس برای جمع آوری پول های سرگردان و بازپس دادن آن ها به مشتریان با سودهای آنچنانی به تبلیغات از همه نوع آن نیاز افتاد.

 

از تلویزیون و رادیو که بگذریم، شهر و دیوارهایش، خیابان و بیلبوردهاش، تقاطع و پل های عابر پیاده، مترو و در و دیوار ایستگاه و قطارهایش، اتوبوس و ایستگاه و دسته های آویز رنگارنگش و هر جایی که دیگر یادم نمی آید شده بود جولانگاه آگهی تبلیغاتی بی محتوا و تکراری.

 

با این دیوار ترک خورده اعتماد مردم، تا اطلاع ثانوی بازار آگهی های بانک ها خریداری ندارد. پس تبلیغات بانک ها تا اطلاع ثانوی ممنوع!!!

نویسنده:

تاریخ:

دسته بندی:

تبليغات, يادداشت
نوشتهٔ بعدی
ایده های تبلیغاتی ۲۳/ بسته بندی های خلاقانه
نوشتهٔ پیشین
مقایسه دو مدیر روابط عمومی

نوشته‌های مرتبط

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


1 × = پنج

فهرست