مطبوعات از عملکرد حرفه‌ای دور شده‌اند

ghadimiاسماعیل قدیمی با بیان اینکه عدم ذکر منابع اخباری که مطبوعات از سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها استفاده می‌کنند به شدت رواج یافته است، اظهارداشت: مشکل بزرگ ما در کشور در تمام عرصه‌ها عدم توجه به حرفه‌ای گرایی است.

 

فارس: این استاد علوم ارتباطات افزود: متاسفانه نمی‌خواهیم این واقعیت را بپذیریم که وارد یک دنیای مدرن شده‌ایم، ایران وارد عرصه مدرنیسم شده است.

 

وی ادامه داد: به ظاهر نهادها و سازمان‌ها مدرن شده‌اند اما تحت قواعد مدرن و اخلاق حرفه‌ای عمل نمی‌کنند که این امر خود موجب ایجاد چالش شده است.

 

قدیمی با بیان اینکه اساس انقلاب اسلامی اخلاق و فرهنگ بوده است، اضافه کرد: کشور دارای ۱۳۰۰ سال ذخیره دینی و فرهنگی است.

 

این استاد علوم ارتباطات با بیان اینکه هم‌اکنون متأسفانه از حرفه‌ای گرایی دور شده‌ایم، افزود: تا زمانی که ما تابع قواعد و قوانین عصر مدرن نشویم، حرفه‌ای گرایی را در تمام عرصه‌ها نپذیریم، معضلات موجود در عرصه رسانه نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی بیان داشت: اخلاق حرفه‌ای به این معنی است که حقوق خود و دیگران را بدانیم و تمام قواعد مربوط به حرفه‌ای گرایی را مورد رعایت قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه مطبوعات از حرفه‌ای گرایی دور شد‌ه‌اند، گفت: نشریات و مطبوعات کشور فقط نباید به مقوله خبر بپردازند چراکه بحث‌هایی از جمله بررسی و تفسیر و تحلیل نیز باید در دل مطبوعات جای گیرد.

 

قدیمی یادآور شد: مطبوعات باید عمق مسائل را به مخاطبان نشان دهند، این در حالی است که اکثر مطبوعات به اخبار گرایی و رویداد مداری بدون ذکر منبع گرویده‌اند.

 

این استاد علوم ارتباطات راه حل این مسئله را بازگشت عمومی و جمعی به حرفه‌ای گرایی عنوان کرد و یادآور شد: بازگشت سه اصالت زندگی مدرن دینی نیز باید در ادامه این امر باشد.

نویسنده:

تاریخ:

دسته بندی:

همسايه‌ها
نوشتهٔ بعدی
صدور پروانه خبرنگاری ضرورت ندارد
نوشتهٔ پیشین
دلیل سطحی بودن نشست‌های خبری چیست؟

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


یک + = 6

فهرست