اینستگرام؛ ضرورت امروز بنگاه های تولیدی

به اعتقاد من به همان مقدار که زمانی داشتن وب سایت برای یک واحد بنگاه تولیدی مهم بود، #اینستگرام هم به دلیل نفوذ بسیار بالا و نقش مهمی که در کسب و کار پیدا کرده دارای جایگاه و اهمیت چشمگیری شده است.

اما داشتن صفحه اینستگرام، پایان ماجرا نیست و تازه، شروع یک اتفاق شیرین و زنده ست.

قبلا در مورد کانال هم این را گفته بودم که کانال، بایگانی سایت نیست! و لازم است در مورد اینستگرام هم یادآوری کنم که یکبار پر کردن اینستگرام با عکس های مختلف شرکت، پایان کار نیست.

برای اینکه صفحه حرفه ای و تعاملی روی اینستگرام داشته باشیم موارد زیر بسیار مهم و ضروری هستند:

۱٫ به یکباره، عکس های زیادی در اینستاگرام، قرار ندهیم و لازم است عکس ها به مرور و حداکثر روزی یک و در صورت ضرورت، دو عکس در صفحه شرکت قرار بگیرد.

۲٫ عکس بدون متن، خانه بدون پلاک است. تا وقتی برای عکس خود توضیحی ننویسید کسی آن را پیدا نمی کند.

۳٫ برای عکس ها باید هشتگ مناسب و مرتبط انتخاب کنیم (هشتگ؛ از ترکیب #+کلیدواژه ایجاد می شود) با هشتگ، عکس ها و صفحه خود را برای کاربرانی که حرفه و رشته ما را دنبال می کنند، دسترس و سهل الحصول می کنیم.

۴٫ به یکباره، افراد مختلف را دنبال نکنیم. فالو کردن افراد باید مرتبط با رشته و تخصص ما باشد. هر علاقه ای که به دوستان و خانواده داریم را به صفحه شخصی خودمان موکول کنیم و از صفحه شرکت، صرفا افراد متخصص و شرکت هایی که حرفه و کار ما با آن ها مرتبط است را دنبال کنیم.

۵٫ اینستگرام هم مانند سایر شبکه های اجتماعی، بر اساس علاقه مندی های مشترک، شما را به دیگران توصیه می کند، پس اگر در فالو کردن افراد و بنگاه ها دقت کنیم، بدانید که در اولویت پیشنهادهای اینستگرام به کاربران مشتاق کار و حرفه مان خواهیم بود.

۶٫ حرفه ای باشیم: طولانی ننویسیم/ تیتر خوب برای مطلب خودمان بزنیم/ با ترکیب نیم فاصله+اینتر، پاراگراف های متن مان را جدا کنیم (نصب کیبورد گوگل روی گوشی)/ همیشه یک شماره تماس به جز آنچه در بیوی صفحه مان وجود دارد، در پست ها قرار بدهیم/ رسمی بنویسیم و از گفتار محاوره ای خودداری کنیم.

۷٫ لینک در پست های اینستگرام بی معناست، لذا تلاش نکنید مخاطب را به کانال یا سایت خودتان از طریق پست های اینستا دعوت کنید. تنها جایی که در اینستگرام، لینک کار می کند، بیوی (بخش معرفی شماست). حداکثر می توانید به مخاطبین تان بگویید برای اطلاعات بیشتر به لینک صفحه بیوی شما مراجعه کنند.

۸٫ سعی کنید صفحه خودتان را به بیزینس سوییچ کنید تا در صفحه بیوی شما یک شماره تماس و ایمیل اضافه شود. برای این کار باید یک پیج فیس بوک بسازید و مراحل آن کمتر از ۵ دقیقه وقت شما را می گیرد.

۹٫ صفحه رسمی شرکت شما جای تبریک و تسلیت گفتن نیست، پس از صفحه شرکت برای مناسبت ها استفاده نکنید مگر اینکه هدفمند و دقیق دست به این کار بزنید و از طرح های ترکیبی استفاده کنید مثلا تبریک روز کیفیت و استفاده از یک طرح اورجینال + لوگوی شرکت تان.

۱۰٫ از عکس های غیرحرفه ای که با موبایل گرفته شده سعی کنید استفاده نکنید و حتی الامکان از عکس های حرفه برای معرفی کالا و خدمات تان استفاده کنید.

۱۱٫ صفحه رسمی واحدهای تولیدی نباید پرایوت باشد و باید سعی کنیم که پابلیک و عمومی باشند تا همگان به آن دسترسی پیدا کنند، مگر اینکه سیاست خاصی را دنبال می کنید.

۱۲٫ حتما به صفحات همکاران خودتان سرکشی کنید و عکس های آن ها را لایک کنید و برای آن ها کامنت بگذارید. این کار باعث می شود صفحه شما هم میزبان تعاملات متقابل باشد.

۱۳٫ با نظم، پست ارسال کنید و سعی کنید برای هر روز کاری، یک پست مشخص ارسال کنید. به طور مثال اگر شرکتی هستید که محصولات متنوعی دارید، هر روز را به یک محصول اختصاص دهید و به این ترتیب، صفحه پویایی ایجاد کنید.

۱۴٫ و در پایان؛ چنانچه در شرکت خود، شخصا وقت رسیدگی به صفحه اینستگرام شرکت تان را ندارید، یک فرد حرفه ای را در مجموعه تان مأمور این کار قرار دهید.

اینستگرام من
یکشنبه ۷ آذرماه ۱۳۹۵

نویسنده:

تاریخ:

دسته بندی:

روابط عمومی
نوشتهٔ بعدی
آیا فوروارد پست های تلگرامی توسط مدیر به گروه ها، حرفه ای است؟
نوشتهٔ پیشین
کانال تلگرام بایگانی سایت نیست

نوشته‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید


نُه − 3 =

فهرست